آخرین خبرها درباره فعالیت سینماها پس از «فجر»/ ۴فیلم اکران می‌شود
آخرین خبرها درباره فعالیت سینماها پس از «فجر»/ ۴فیلم اکران می‌شود

سروش سینما/ مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش ضمن تشریح آخرین تصمیمات این شورا درباره ترکیب فیلم‌های روی پرده سینماها پس از ایام جشنواره فجر، درباره فعالیت سالن‌های سینمایی توضیحاتی ارائه کرد.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر درباره شرایط اکران سینماها گفت: فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «آنجا هم باران می بارد» به کارگردانی نادر طریقت از ۲۳ بهمن‌ماه، «لاله» ساخته اسدالله نیک نژاد از ۲۹ بهمن و «آن شب» ساخته کوروش آهاری از ۶ اسفند ماه اکران می‌شود.

شایسته تأکید کرد: این فیلم‌ها با استفاده از تضمین‌هایی که سازمان سینمایی برای فیلم‌ها در نظر گرفته است، اکران می‌شوند. یعنی سازمان سینمایی درصدی از بلیت‌های سالن‌ها را به نفع فیلم‌ها خریداری می‌کند.

وی افزود: آخرین سانس سینماها ساعت هفت شب خواهد بود و سینماها الزامی در بازگشایی ندارند، هر کدام از سینماداران که مایل به بازگشایی سینماهای خود هستند، می‌توانند آثار را به نمایش بگذارند. ضمن اینکه تا پایان سال باز هم فیلم‌های جدیدی به ناوگان اکران اضافه خواهد شد.

شایسته در پایان گفت: هفته آینده درباره فیلم‌های اکران نوروزی تصمیم گیری می‌کنیم. از دبیر جشنواره و کارکنان سینماها تشکر می‌کنیم و سینماها با رعایت همین پروتکل‌های بهداشتی مجدداً باز خواهند شد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : مهر