آغاز اجرای نمایشی با موضوع قحطی دوران استالین
آغاز اجرای نمایشی با موضوع قحطی دوران استالین

سروش سینما/ نمایش «هولودومور» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل از امروز اول اسفند اجرای خود را در عمارت نوفل‌لوشاتو آغاز خواهد کرد.

نمایش «هولودومور» پایانی بر یک سه گانه با موضوع جنگ جهانی بوده که تاکنون توسط این گروه روی صحنه رفته است.

نمایش«آشویتس زنان» با موضوع اردوگاه‌های کار اجباری هیتلر و سرگذشت زنان در جنگ و نماشی «برلین ۱۰:۱۰» با محوریت آلمان نازی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، دو اثر پیشین گروه درباره جنگ جهانی هستند.

حال گروه تئاتر سه گانه به بخش دیگری از ابعاد جنگ پرداخته است. نمایش «هولودومور» با وجود شکل گیری در دوران صلح همچنان نشان دهنده جنگ سرد و تاثیرات روانی این فاجعه بر روی نسل بشر است. هولودومور به قحطی خودساخته استالین برای از بین بردن جنبش میهن پرستی اکراین می‌پردازد، جنایتی که منجر به مرگ میلیون‌ها اکراینی شد.

هولودومور تازه‌ترین محصول گروه تئاتر سه گانه بوده که به تهیه کنندگی «سید محمدمهدی طاهریان مهدوی» تا بیست و دوم اسفند ماه ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان خواهد بود.

شهاب شریفی در مقام طراح صحنه، امین قنبری به عنوان طراح گرافیک، حنیف پرنده به عنوان طراح تیزر، مهدی سلیمی در مقام طراح موسیقی، فرزانه سیری به عنوان طراح لباس و رضا جاویدی و احسان زارع به عنوان عکاس، حاجی زینل را در این نمایش همراهی می‌کنند.

سارینا آزادمیلانی، فرشاد ایوبی، محمد پسندیده، تیما تقی زاده، فرزانه سیری، آهو شفیعی، میلاد صالح وند، مهدی عباسی، نیکا قاسمی، عاطفه موسوی، علیرضا ولی پور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایرنا