آغاز به کار جشنواره تئاتر سردار آسمانی در جوار مزار شهید حاج قاسم
آغاز به کار جشنواره تئاتر سردار آسمانی در جوار مزار شهید حاج قاسم

سروش سینما/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی روز چهارشنبه ۱۰ دی در جوار مزار شهید سردار سلیمانی آغاز می شود.

محمدرضا علیزاده ظهر سه‌شنبه در نشست خبری دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را یک رویداد تلخ و جانگداز برای ملت ایران، محور مقاومت و همه مظلومین جهان دانست و افزود: در حالی به سالروز شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام و شهروند ساده و بی آلایش ایران اسلامی نزدیک شده ایم که جای کلام و حضورش خالی‌تر از همیشه بوده و دل‌ها مالامال از حزن و اندوه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: از زمان شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در حوزه فرهنگ و هنر، هنرمندان تلاش کردند تا در قالب برنامه‌ها، رویدادها و مناسبت‌های مختلف با محوریت این شهید عزیز نام و یاد او را حفظ کرده و زنده نگهدارند لذا مجموعه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و… هر کدام بر طبق وظیفه‌ای که داشتند نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی این سردار عزیز تلاش کردند.

علیزاده تصریح کرد: امسال و در اولین سالگرد این شهید بزرگوار برنامه‌هایی در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری جامعه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای پیش‌بینی شده است. در این زمینه جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی، ساخت فیلم مستند «وداع با حاج قاسم»، تولید فیلم کوتاه «۲۱ دقیقه بامداد» و برنامه همایش شعر استانی مقاومت و پایداری که پیرامون سردار سلیمانی برنامه ریزی شده است.

وی گفت: برنامه‌های شعری انجمن‌های ادبی در فضای مجازی، رونمایی و تولید مجموعه موشن گرافیک، تهیه ۱۰ کلیپ و همچنین مسابقات قرآنی حول محور سردار از جمله برنامه‌های استانی و ملی است.

علیزاده یادآور شد: بیش از ۵۵ عنوان برنامه در ۱۵ شهرستان شمالی استان برنامه ریزی شده همچنین در جنوب استان نیز با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برنامه‌های مختلفی برای سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار داشت: پیشینه این رخداد فرهنگی به سال گذشته بر می‌گردد و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای به صورت محدود برگزار خواهد شد.

وی گفت: سردار آسمانی، دفاع مقدس، امنیت ملی، نسل جوان، جبهه مقاومت، استکبار ستیزی، ولایتمداری، دفاع از حرم، فرهنگ عاشورا، وحدت ملی و … محورهایی مرتبط با سردار در فراخوان جشنواره بوده و بر طبق آن‌ها تولیدات شکل گرفته است.

علیزاده ادامه داد: خوشبختانه استان کرمان در حوزه هنر نمایش ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد ضمن اینکه علاوه بر مرکز استان، دو شهرستان سیرجان و رفسنجان هم در برگزاری این جشنواره مشارکت داشته‌اند لذا ستادهای برگزاری جشنواره شکل گرفته و جداول اجرای برنامه‌ها تنظیم و ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی روز چهارشنبه ۱۰ دی در محل گلزار شهدا و در جوار مزار شهید سلیمانی و اختتامیه جشنواره نیز ۱۵ دی در محل اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

علیزاده یادآور شد: بخش صحنه‌ای جشنواره در شهرستان سیرجان و بخش خیابانی در شهرستان رفسنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد ضمن اینکه علاقه مندان از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند به این آثار دسترسی داشته باشند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : مهر