آلبوم «هفت دریا شبنمی» به آهنگسازی مهرداد ناصحی و خوانندگی وحید تاج در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی به زودی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

در حالی که با شیوع ویروس کرونا و بیماری «کووید-۱۹» فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی هم تحت تاثیر این اتفاق جهانی قرار گرفته، عمده توجه دست‌اندرکاران و هنرمندان این حوزه فعلا معطوف به تولید تک آهنگ‌ها و آلبوم‌های مختلف است که هنرمندان ایرانی نیز از این قاعده مسثنی نیستند.

یکی از مجموعه‌های موسیقایی که طی ماه اخیر مراحل نهایی تولید و انتشار خود را می‌گذراند پروژه «هفت دریا شبنمی» به آهنگسازی مهرداد ناصحی و خوانندگی وحید تاج است که قرار است به زودی توسط نشر «پرده هنر موسیقی» به شنوندگان موسیقی ایرانی ارائه شود.

در این آلبوم اشعار شاعران کلاسیک ادبیات ایران به همراه اشعاری از هوشنگ ابتهاج در قالب گروه نوازی موسیقی ایرانی در مایه‌های مختلف موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

آلبوم «هفت دریا شبنمی» اولین تجربه مهرداد ناصحی در آهنگسازی یک آلبوم مستقل خواهد بود. مهرداد ناصحی و وحید تاج طی سال‌های اخیر همکاری‌های مشترکی را در اجراهای زنده داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به برگزاری کنسرت «آهنگ» در چارچوب برگزاری جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

مهرداد ناصحی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که طی سال‌های اخیر در آلبوم‌های متعدد به عنوان نوازنده و خواننده حضور داشته است. او که فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی سوره و دانشگاه عالی موسیقی است تاکنون در محضر استادانی چون سعید فرجپوری، علی اکبر شکارچی، اردشیرکامکار و محمدرضا لطفی به فراگیری موسیقی پرداخته است. ناصحی علاوه بر نوازندگی به عنوان خواننده باس گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران نیز فعالیت می کرد ضمن اینکه حضور در گروه آوازی تهران، گروه «شهناز»، گروه «ماه»، «اپرای آنسامبل تهران»، گروه «صنم»، گروه «سور» و «آوای عندلیب» از جمله فعالیت‌های دیگر وی در عرصه موسیقی است.

این هنرمند علاوه‌بر حضور در کنسرت‌های متعدد داخل و خارج از کشور در آلبوم های «فصل باران» به اهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی علیرضا قربانی، «بودن و سرودن» به آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی محمد معتمدی، «رندان مست» به خوانندگی محمدرضا شجریان،«مرغ خوشخوان» به خوانندگی محمدرضا شجریان، «لحظه ناب» به آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی حسین رضا اسدی، «ساز شباهنگی» به آهنگسازی رامین صفایی و خوانندگی وحید تاج، «آدم و سنگ» به آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی داریوش کاظمی به‌عنوان نوازنده نیز حضور داشت.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر