آیا مجیدی با اکران نوروزی «خورشید» موافقت می کند؟
آیا مجیدی با اکران نوروزی «خورشید» موافقت می کند؟

سروش سینما/ در حالی که امسال در نوروز 99 اکران کم فروغی را خواهیم داشت، رایزنی هایی در حال انجام است تا «خورشید» مجید مجیدی در این مقطع زمانی به اکران برسد.

در شرایط کرونا، نوروز امسال صاحبان آثار چندان رغبتی برای اکران فیلم هایشان ندارند زیرا ستاد ملی کرونا از موج چهارم شیوع بیماری خبر می دهد و احتمال تعطیلی سالن ها در این شرایط زیاد است. صاحبان آثار هم که برای فیلم هایشان هزینه هایی هنگفت را متحمل شدند، حاضر نیستند سرمایه های خود را به خطر بیندازند.
در حال حاضر «درخت گردو» ساخته محمد حسین مهدویان یکی از گزینه های قطعی اکران نوروزی است اما رایزنی ها در حال انجام است که «خورشید» ساخته مجید مجیدی که توانست نظر بسیاری از منتقدان و کارشناسان را  در جشنواره سی و هشتم جلب کند در اکران نوروزی قرار گیرد.
حال باید دید مجید مجیدی رضایت به اکران فیلم «خورشید» خواهد داد و این فیلم که توانسته نظر داوران بین المللی را جلب کند،  با شرایط پیش رو و عدم ثبات سینما به دلیل بیماری کووید ۱۹ اکران خواهد شد.  با توجه به این مهم که «خورشید» نماینده ایران در اسکار 2021 است توقع می رود اکران خوبی برای این فیلم در نظر گرفته شود تا بتواند واکنش مخاطب و منتقدان را با خود همراه کند.
«خورشید» درامی اجتماعی است که توسط مجیدی و نیما جاویدی نوشته شده است این فیلم عنوان بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از جشنواره سی و هشتم از آن خود کرد. فیلم به تهیه کنندگی امیر بنان ساخته شده و در بخش مسابقه اصلی شیرطلایی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز انتخاب و برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد. انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر در شماره بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال 2020 قرار گرفت.
  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس