آیت‌الله رئیسی: آقایان ۸سال کشور را معطل گذاشتند/ به کوله‌بر‌ان و اقتصاد مرزنشینان توجه ویژه خواهم کرد/ با مدیریت جهادی ‌بر مشکلات غلبه می‌کنیم
آیت‌الله رئیسی: آقایان ۸سال کشور را معطل گذاشتند/ به کوله‌بر‌ان و اقتصاد مرزنشینان توجه ویژه خواهم کرد/ با مدیریت جهادی ‌بر مشکلات غلبه می‌کنیم

سروش سینما/ رئیس قوه قضاییه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "واحد‌های راکد به دست افراد بومی راه‌اندازی شود" گفت: بالاترین نرخ بیکاری زیبنده استان کرمانشاه نیست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی رادیویی و تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه با تقدیم 10 هزار شهید و 19 هزار جانباز از استان‌هایی بوده که نقش مؤثری در دفاع از مرز و بوم کشور داشته است.

وی افزود: استان کرمانشاه با بهره گیری از ظرفیت‌ها در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین دارا بودن تمدنی غنی می‌تواند یکی از مراکز مهم صادرات به کشور‌های همسایه باشد.

رئیسی وجود مرز مشترک با کشور عراق را در پیشبرد اهداف اقتصادی مهم دانست و گفت: اگر شبکه ریلی استان کرمانشاه به کشور عراق فعال شود به طور قطع در رشد صادرات بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با طرح این سؤال که چرا استان کرمانشاه با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی که دارد هنوز بالاترین میزان بیکاری را دارد عنوان کرد: این میزان بیکاری به هیچ وجه زیبنده‌ی این استان نیست، استانی که مردمانش از هیچ گونه تلاشی برای سربلندی ایران اسلامی دریغ نکرده اند.

جای خالی صنایع تبدیلی در استان کرمانشاه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی برخوردار است افزود: متأسفانه صنایع تبدیلی آنطور که باید در کنار این ظرفیت‌های کشاورزی ایجاد نشده است.

رئیسی به موضوع واحد‌های راکد و نیمه فعال استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید با انجام یک برنامه‌ریزی دقیق این واحد‌ها به دست افراد بومی به چرخه تولید باز گردند.

وی به موضوع حفاظت از جنگل‌های بلوط اشاره کرد و گفت: این جنگل‌ها ذخایر ارزشمند کشور هستند که برای حفظ آن‌ها باید دفتری راه اندازی شود.

رئیسی به مسئله کوله‌بری و اقتصاد مرزنشینان اشاره کرد و گفت: باید در تصمیمات اقتصادی کشور به اقتصاد مرزنشینان توجه ویژه‌ای شود.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های قبلی گفت: ما شاهد هستیم که کشور هشت سال برای انجام دادن بسیاری از کار‌ها و گرفتن تصمیمات درست در بخش‌های مختلف معطل مانده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رفع مشکلات کشور را نیازمند عزم جدی دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف دولت بهبود فضای کسب و کار است و اگر دولت‌های قبلی وظایف خود را درست انجام می‌دادند وضع استان کرمانشاه بهتر از امروز بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: البته این صحبت‌ها نافی زحماتی که در دولت‌های مختلف کشیده شده نیست، اما اقداماتی که انجام شده است با رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی به روحیه پهلوانی، مروت و گذشت مردم استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با همین روحیه ما شاهد هستیم که در شورا‌های حل اختلاف قوه قضاییه بیشترین گذشت و عفو در پرونده‌های سنگین مربوط به گذشت استان کرمانشاه است و ریش سفیدان و بزرگان در این استان پرونده‌های زیادی را با کدخدامنشی به صلح و سازش ختم کرده اند.

رئسی وحدت اقوام و مذاهب مختلف در استان کرمانشاه از سرمایه‌های گرانبهایی دانست که باید آن را ارج نهاد و از آن به عنوان بستری برای کار و تلاش و پیشرفت استان استفاده کرد.

مدیریت حلقه مفقوده اداره کشور

رئیسی خطاب به مردم کرمانشاه گفت: رأی دادن تک تک شما عزیزان به طور قطع در بهبود شرایط استان کرمانشاه و کشور تأثیرگذار است و به لطف خداوند و اعتماد مردم و مسئولان به یکدیگر می‌توانیم وضعیت موجود را بهبود بخشیم.

وی شرکت گسترده در انتخابات را از مؤلفه‌های مهم قدرت دانست و گفت: باید با شعار هر خانه یک ستاد، انتخاباتی پرشور و تأثیرگذار برگزار کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان حلقه مفقوده اداره کشور را مدیریت دانست و گفت: با همین بودجه و امکاناتی که در اختیار داریم، اما با یک مدیریت جهادی و توانمند و استفاده از نیرو‌های جوان و کارآمد می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

 

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : تسنیم