اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در گلستان برگزار می‌شود
اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در گلستان برگزار می‌شود

سروش سینما/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، ۴ تا ۷ اسفندماه به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار می‌شود.

عادله کشمیری امروز در نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی اظهار کرد: این جشنواره به‌صورت دو سالانه برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار میزبانی به استان گلستان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار هنرمندان تا ۲۰ دی‌ماه به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: بیش از ۱۰۰۰ اثر شامل ۳۲۹ فیلمنامه، ۳۵۷ فیلم داستانی، ۱۵۱ مستند و ۵۱ انیمیشن، ۷۲ فیلم در بخش فیلم نوجوانان و ۴۰ اثر موبایلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

کشمیری، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ رضوی، ترویج فعالیت‌های هنری با سیره ائمه معصوم (ع) و شناسایی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری جشنواره، ۴ کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب برای هنرمندان فعال در حوزه فیلم و فیلمنامه نویسی در گرگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بین‌المللی کردن این جشنواره در دستور کار قرار دارد، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای بین‌المللی کردن جشنواره فیلم کوتاه رضوی در گلستان وجود دارد.

سعید نجاتی، دبیر جشنواره نیز در این نشست رسانه‌ای گفت: از روزهای ۴ تا ۶ اسفند سامانه‌های هاشور، تیوال و ودیو فیلم‌های جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی را به‌صورت آنلاین اکران خواهند کرد.

وی بیان کرد: بیش از ۹۲ درصد فیلمسازان اجازه نمایش آنلاین آثارشان را به ما داده‌اند.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی تصریح کرد: ۱۰ فیلم کوتاه در جریان جشنواره تولید شده که سه فیلم آن از تولیدات فیلمسازان استان گلستان است.

نجاتی خاطرنشان کرد: مهدی فخیم زاده، محمدعلی نجفی، محمدرضا عرب، مهرداد اسکویی و وحید موساییان به‌عنوان داوران بخش‌های داستانی و مستند و امیر سحر خیز، مریم کشکولی نیا و الهه گودرزی به‌عنوان داوران فیلم‌های پویانمایی آثار راه یافته به جشنواره را داوری می‌کنند.

در پایان این نشست، تندیس جشنواره که نمادی از مناره مسجد تاریخی جامع گرگان است، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا (ع) با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شده است.