ارکستر ایرانی در جشن روز استقلال فیلیپین نواخت
ارکستر ایرانی در جشن روز استقلال فیلیپین نواخت

سروش سینما/ سفارت فلیپین در ایران ۱۲۳ اُمین سالگرد روز استقلال این کشور را با اجرای آثار کلاسیک توسط یک ارکستر ایرانی جشن گرفت.

سفارت فلیپین در ایران ۱۲۳ اُمین سالگرد روز استقلال این کشور را با اجرای آثار کلاسیک توسط یک ارکستر ایرانی جشن گرفت.

این جشن شامگاه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ با اجرای موسیقی فیلیپیی با همراهی ارکستر خصوصی «ایستگاه» با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و تِم امسال را که «روح آزادی در وحدت و شفای ملی» بود را برجسته کرد.

در این برنامه که با حضور مقامات عالی رتبه فیلیپین و ایران برگزار شد، ارکستر «ایستگاه» سرود ملی فیلیپین را نواخت و ترانه کلاسیک فیلیپینی به نام  “Gaano Ko Ikaw Kamahal” (چقدر دوستت دارم) ساخته هنرمندان فیلیپینی  Ernani Cuenco  و  Levi Celerio  را به صورت زنده اجرا کرد.

ایستگاه همچنین ترانه محبوب دیسکوی فیلیپینی متعلق به دهه ۷۰ را با مشارکت مرکز فرهنگی فیلیپین و ارکستر فیلارمونیک فیلیپین از طریق سفارت فیلیپین له حاضرین تقدیم کرد.

«ویلفردو سی سانتوس» سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود بر اهمیت «ادامه همکاری با یکدیگر – فضایل شجاعت ، امید و هدف واحد» تأکید کرد و یادآوری کرد «نباید قلب خود را از دست بدهند». چرا که ھمه گیری در ھیچ جا به پایان خود نزدیک نشده است.

سفیر فیلیپین همچنین به جوامع فیلیپینی در ایران ، ترکمنستان و ازبکستان اطمینان خاطر داد که سفارت در مواقع ضروری، به ویژه در همه گیری کرونا حمایت بی دریغ خود را ارائه خواهد داد.

جشن روز استقلال امسال همزمان با جشن ۵۰۰ سالگی پیروزی در ماکتان و بزرگداشت سهم فیلیپین در دستیابی به علم و بشریت در دور زدن کره زمین برای اولین بار در فیلیپین است.

ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» پیش تر در ایران با هنرمندانی چون «ریچارد کلایدرمن» و «ناصر چشم آذر» کنسرت هایی را برگزار کرده است.

این ارکستر همچنین سابقه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را نیز در کارنامه خود دارد.

  • نویسنده : مسعودی
  • منبع خبر : فارس