استقبال از «پیتر خرگوشه ۲» و«سرزمین آوارگان» در سینماهای بریتانیا
استقبال از «پیتر خرگوشه ۲» و«سرزمین آوارگان» در سینماهای بریتانیا

سروش سینما/ با بازگشایی سینماهای بریتانیا «پیتر خرگوشه ۲» و «سرزمین آوارگان» در راس فروش جای گرفتند.

«پیتر خرگوشه ۲» و «سرزمین آوارگان» فاتح اسکار امسال، عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌های سینماهای بریتانیا را به دست آوردند.

این در حالی است که دیگر بیشتر سینماهای بریتانیا باز شده‌اند و در واقع ۸۰ درصد سینماهای انگلستان، اسکاتلند و ولز از ۱۷ می شروع به کار کرده‌اند. سینماهای ایرلند شمالی نیز همین هفته درهایشان را به روی مخاطبان باز می‌کنند.

با این حال هنوز برخی از مناطق از جمله شهر گلاسکو در اسکاتلند و همه سینماهای جمهوری ایرلند بسته مانده‌اند.

«پیتر خرگوشه ۲» و «سرزمین آوارگان» در ۲ روز اول بازگشایی سینماها بیشترین مخاطبان را جلب کردند و پس از آن هم به فروششان ادامه دادند.

«پیتر خرگوشه ۲» تاکنون بیش از ۴.۶ میلیون پوند (۶.۵ میلیون دلار) فروش کرده و «سرزمین آوارگان» نیز ۸۷۴ هزار دلار بلیت فروخته و در جایگاه دوم واقع شده است. در جایگاه سوم نیز «گودزیلا در برابر کونگ» با فروش ۷۸۳ هزار دلاری جای دارد.

در مجموع در این چند روز فروش کل گیشه‌های بریتانیا ۸.۶ میلیون پوند (۱۲.۲ میلیون دلار) بوده که از این میان «پیتر خرگوشه» بیش از نیمی از فروش را به خود اختصاص داده است.

در مجموع با بازگشایی سینماهای بریتانیا ۲۰ فیلم راهی پرده‌های سینماهای مختلف شده که از جمله آنها می‌توان به «سال نیویورکی من» فیلم افتتاحیه جشنواره برلین ۲۰۲۰ که عنوان اصلی آن «سال سلینجری من» است و مستند «تشیع‌جنازه دولتی» مستندی درباره استالین و فیلم «عامل انسانی» اشاره کرد.

سینماهای بریتانیا امیدوارند از دوشنبه آینده (۳۱ می) که شروع تعطیلات نیم ترم در بیشتر مدرسه‌های بریتانیا است فیلم‌های خانوادگی مانند «پیتر خرگوشه ۲» و «تام و جری» بتوانند مخاطبان بیشتری را به سینماها بکشانند. انیمه ژاپنی «دیو کش: قطار موگن» نیز از جمله فیلم‌هایی است که برای این دوره در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : مسعودی
  • منبع خبر : مهر