اعلام برندگان جشنواره برلین بدون نمایش عمومی
اعلام برندگان جشنواره برلین بدون نمایش عمومی

سروش سینما/ برندگان بخش های گوناگون جشنواره برلین ۲۰۲۱ پس از نمایش آنلاین آثار برای اهالی سینما و رسانه معرفی می شوند.

مسئولان برگزاری هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین اعلام کردند برندگان بخش مسابقه اصلی، فیلم کوتاه، نسل و مواجه طی روزهای چهارم پنجم مارس (۱۴ و ۱۵ اسفند) و به صورت ویدئویی از سوی هیات داوران معرفی می شوند.

اهالی سینما و رسانه که از سوی جشنواره تائید شده اند می توانند طی مرحله نخست جشنواره از تاریخ اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) اغلب فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنند، اما هیات داوران بخش های مختلف جشنواره که هم اکنون در برلین حضور دارند، پس از تماشای آثار بر روی پرده بزرگ، برنده خرس طلای بهترین فیلم و دیگر جوایز را انتخاب خواهند کرد و بنابراین امسال برندگان برلین بدون نمایش عمومی آثار معرفی می شوند.

نمایش عمومی آثار با حضور تماشاگران در سینما و همچنین مراسم اعطای جوایز هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین نیز طی مرحله دوم برگزاری این رویداد سینمایی از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) برگزار می شود.

محمد رسول اُف کارگردان ایرانی که در سال ۲۰۲۰ با فیلم «شیطان وجود ندارد» موفق به کسب جایزه اول برلین شد، یکی از این داوران بخش مسابقه اصلی برلیناله ۲۰۲۱ خواهد بود و در کنار او«جیانفرانکو رُزی»، «یاسمیلا ژبانیچ»، «ایلدیکو انیدی»، «آدینا پینتیلd» و «نداف لاپید»، ترکیب هیات داوران بخش مسابقه اصلی برلین را تشکیل می دهند و امسال فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها نیز نماینده سینمای ایران در بخش اصلی و یکی از نامزدهای کسب خرس طلایی بهترین فیلم است.

فیلم «منطقه پایانی» محصول مشترک ایران و آلمان در بخش رقابتی «مواجهه» و فیلم «هر روزی اکنون» (اولین برف) ساخته حامی رمضان با بازی شهاب حسینی، شبنم قربانی، آران-سینا کشوری و کیمیا اسکندی در بخش «نسل ۱۴plus» به عنوان نماینده فنلاند حضور دارند.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین امسال به دلیل شرایط ناشی از بحران جهانی کرونا تصمیم گرفتند این رویداد سینمایی را طی دو مرحله به صورت مجازی و حضوری برگزار کنند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایسنا