اکران فیلم تام هنکس در چین
اکران فیلم تام هنکس در چین

«یک روز زیبا در محله» با بازی تام هنکس در چین راهی پرده سینماها می‌شود تا از جمله فیلم‌هایی باشد که قرار است به سینماهای این کشور رونق دهد.

به گزارش ورایتی، درام «یک روز زیبا در محله» با بازی تام هنکس به گروه فیلم‌هایی پیوست که ظرف ۶ هفته آینده در چین اکران می‌شوند.

این فیلم که درباره یک مجری محبوب برنامه‌های تلویزیونی آمریکا به نام آقای راجرز است، با سرمایه‌گذاری مشترک «تنست پیکچرز» چین ساخته شده و در آمریکا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ همزمان با روز شکرگزاری راهی سینماها شد و حالا قرار است ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در چین به نمایش درآید.

تام هنکس برای بازی در این فیلم نامزدی اسکار را در بخش بازیگر نقش مکمل کسب کرد.

سینماهای چین که تا ۲۰ جولای (۳۰ تیر) بسته بودند اکنون دارند کارشان را از سرمی‌گیرند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سینماها به کار برمی‌گردند.

آخر هفته پیش فروش گیشه سینماهای چین به رقم ۲۱.۹ میلیون دلار رسید در حالی که دو هفته پیشتر ۱۷ میلیون دلار بود. در آخر هفته شروع به کار سینماها که ۲۴ تا ۲۶ جولای بود فروش سینماها ۱۲.۶ میلیون دلار گزارش شد.

در هفته‌ای که گذشت بیش از ۱.۲ میلیون نفر در سینماها به تماشای فیلم‌ها نشستند تا پیش نمایش فیلم جنگی چینی «هشتصد» را که مدت‌ها منتظر تماشایش بودند ببینند. این فیلم ۲۴ میلیون دلار پیش از شروع اکران رسمی‌اش فروش داشته است.

در حالی که در شروع به کار سینماها بسیاری از فیلم‌های قدیمی روی پرده رفته‌اند اکنون فیلم‌های جدید دارند راهی سینماها می‌شوند که «تور جهانی ترول‌ها» که از امروز جمعه اکران می‌شود و «زنان کوچک» که از ۲۵ آگوست (۴ شهریور) اکران می‌شود از جمله آنها هستند. «تنت» نیز قرار است از ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) اکران شود.

«جهش» فیلمی درباره والیبال هم قرار است یکم اکتبر (۱۰ مهر) و روز ملی چین راهی سینماها شود. نمایش این فیلم در شب سال نوی چین در ماه ژانویه پیش‌بینی شده بود که به تاخیر افتاد.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر