بازسازی موزه موزه فیلم پوتسدام آلمان‌ها
بازسازی موزه موزه فیلم پوتسدام آلمان‌ها

امسال و همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس «موزه فیلم پوتسدام» آلمان، بخش‌هایی از این موزه بازسازی می‌شود.

 

 

امسال و همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس «موزه فیلم پوتسدام» آلمان، بخش‌هایی از این موزه بازسازی می‌شود.

به گزارش جمهور آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس شبکه rbb24، ساکنان شهر پوتسدام ـ مرکز ایالت براندنبورگ آلمان ـ امسال چهلمین سالگرد تأسیس موزه فیلم در این شهر را جشن می‌گیرند. به همین مناسبت، نمایشگاهی درباره تاریخ شکل‌گیری و ۴۰ سال فعالیت این موزه در سالن اصلی آن برگزار شده است که می‌تواند برای بازدیدکنندگان بسیار جالب باشد. همچنین قرار است، بخش‌هایی از موزه بازسازی شود.

تاریخ تاسیس موزه فیلم پوتسدام به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد. مسئولان شهر، یک ساختمان قدیمی متعلق به قرن هفدهم میلادی را برای  موزه فیلم پوتسدام درنظر گرفتند که هنوز هم محل جذابی برای علاقه‌مندان به فیلم و سینما است. در این موزه تصاویری از فیلم‌های بین‌المللی و آلمانی به نمایش گذاشته شده است. همچنین بخش دیگری از این موزه به صنعت و تاریخ سینما در ۱۰۰ سال گذشته پرداخته است. موزه فیلم پوتسدام به بسیاری از پارک‌ها و کاخ‌های شهر نزدیک است.

دورت مولیتور، سرپرست موزه درباره ۴۰ سال فعالیت آن می‌گوید: در این چهار دهه، ما با چالش‌های مختلفی روبرو شدیم و  خودمان را بارها و بارها از آشفتگی و سختی بیرون کشیدیم. نمایشگاه جدید در موزه، به خوبی نشان می‌دهد که چطور موزه فیلم پوتسدام شکل گرفته و در ۴۰ سال گذشته چه مسیری را طی کرده است.

به گفته او، موزه فیلم پوتسدام تا سال ۱۹۹۰، بخشی از کاخ‌ها و باغ‌های ایالتی بوده است، اما از سال ۱۹۹۱، دولت ایالتی براندنبورگ بودجه‌ای در اختیار این موزه قرار می‌دهد تا بتواند به صورت مستقل فعالیت کند.

* نمایش عکس‌های شهروندان در موزه

دورت مولیتور برای برگزاری نمایشگاه جدید، صدها مدرک و هزاران عکس را جمع‌آوری کرده است. او در ۴۰ سال گذشته، تجربیات زیادی به دست آورده است. او در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم که تماشای این تصاویر و مدارک برای بازدیدکنندگان جذاب است. ما حتی عکس‌ها و مدارک زیادی از شهروندان پوتسدام داریم که در موزه قرار داده‌ایم.

البته نمایشگاه دیگری نیز قرار است، درباره خاطرات بازدیدکنندگان از موزه برگزار شود. در واقع مسئولان موزه فیلم، به دنبال شاهدان معاصری هستند که در ۴۰ سال گذشته از موزه بازدید کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند آگهی‌های تبلیغاتی، بلیط یا تصاویر قدیمی را به موزه ارسال کنند و خاطرات خود را بر روی آن‌ها بنویسند. بعدها این عکس‌ها و خاطرات به صورت نمایشگاهی مجازی برگزار خواهد شد.

هر چند چهلمین سالگرد تاسیس موزه فیلم در ساختمانی قدیمی برگزار می‌شود، اما قرار است به زودی این موزه به ساختمانی نوساز منتقل شود. در حال حاضر، ده‌ها هزار اثر از موزه در حال بسته‌بندی و آماده‌سازی برای انتقال به ساختمان جدید است.

به گزارش فارس، شهر پوتسدام (Potsdam) کنار رود هافل (Havel) و در جنوب باختری برلین قرار دارد. این شهر تا سال ۱۹۱۸ محل استقرار پادشاهان پروسی بود.

کنفرانس پوتسدام، در سال آخر جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۴۵ میلادی و در این شهر با حضور ترومن، استالین و چرچیل تشکیل شد. در همین کنفرانس بود که به ترومن خبر دادند بمب اتمی با موفقیت آزمایش شده است و او تصمیم به استفاده از آن علیه ژاپن گرفت.