برنده اسکار «ماه زده» درگذشت
برنده اسکار «ماه زده» درگذشت

سروش سینما/ المپیا دوکاکیس بازیگری که برای فیلم سینمایی «ماه زده» برنده جایزه اسکار شده بود، درگذشت.

المپیا دوکاکیس، بازیگری که بیشتر به خاطر کسب اسکار نقش مکمل فیلم «ماه زده» به کارگردانی نورمن جویسون و نقش آفرینی به عنوان یک بیوه ثروتمند در فیلم «مگنولیاس آهنین» شناخته می‌شود، در ۸۹ سالگی درگذشت.

برادر المپیا، آپولو دوکاکیس خبر درگذشت وی را تایید کرد و نوشت خواهرش صبح امروز در نیویورک در گذشته است. المپیا بعد از ماه‌ها بیماری سرانجام در آرامش از دنیا رفت. این بازیگر زن زمانی که با دریافت جایزه اسکارش شهرت و توجه‌های زیادی را کسب کرد، ۵۶ ساله بود.

فیلم «ماه زده» از فیلم‌های موفق هالیوود در ژانر رمانتیک کمدی است که علاوه بر جایزه دوکاکیس، دو جایزه دیگر را هم دریافت کرده بود.

دوکاکیس پروژه‌های تلویزیونی زیادی را هم بازی و برای آن‌ها سه نامزدی در جوایز امی کسب کرده است. اولین مورد آن در سال ۱۹۹۱ با فیلم تلویزیونی «روز شانس» به دست آمد. دومین نامزدی او در سال ۱۹۹۸ و سومین نامزدی وی هم در سال ۱۹۹۹ با سریال کوتاه «ژان دارک» رقم خورد.

فیلم‌های «رگبار» محصول ۲۰۱۱، «دور از او» محصول ۲۰۰۶، «رویداد» در سال ۲۰۰۳ و «هیچگاه دیر نیست» در سال ۱۹۹۶ از دیگر فیلم‌هایی است که دوکاکیس در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران