برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به نظر ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد
برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به نظر ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با اعلام آمادگی دبیرخانه این رویداد برای برگزاری آن به صورت زنده گفت: در صورت موافقت‌نکردن ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری جشنواره به شکل زنده، آمادگی برگزاری این رویداد به شکل آنلاین (برخط) را نیز داریم.

حمید نیلی با اشاره به آنکه برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای عرصه تئاتر دفاع مقدس کشور باتوجه به اقداماتی که طی یک‌سال اخیر شاهد آن بودیم در قالب شیوه معمول جشنواره و اجراهای زنده و صحنه‌ای کاملاً برنامه‌ریزی شده است گفت: بعد از تجربه شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تلاش برای قطع زنجیره این ویروس، شاهد تغییرات مختلفی در تمامی فعالیت‌های جاری جامعه ازجمله در حوزه فرهنگ و هنر بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به شیوه برخط وجود دارد؟ گفت: تردیدی نیست که در صورت عدم صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به شکل زنده و صحنه‌ای، باید برای تجربه برخط این رویداد تلاش کنیم. خوشبختانه بعد از پشت سر گذاشتن چندین ماه همراهی، همزیستی و تجربیاتی که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این ایام در برگزاری جشنواره‌های مختلف به شکل برخط داشته، این توانایی و ظرفیت برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت در گام هفدهم به شکل برخط آن نیز وجود دارد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره «تئاتر + خانه» به‌عنوان نخستین رویداد جشنواره محور در عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۹ به بهانه شیوع ویروس کرونا، اولین تجربه برگزاری یک رویداد تئاتری در قالب برخط بود که توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس پشت سر گذاشته شد. با چنین تجربه‌ای و همچنین برطرف کردن آسیب‌ها، تقویت زیرساخت‌ها و تعامل با چندین سامانه و تارنما برای بحث مشارکت در صورت عدم صدور مجوز برگزاری اجرای زنده و صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت در گام هفدهم، اگر بنا به برگزاری این رویداد به شکل برخط باشد کاملاً آماده و مهیای برگزاری این رویداد در بهترین و کیفی‌ترین شرایط آن هستیم.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت درباره فعالیت‌هایی که در راستای برگزاری این رویداد تاکنون صورت گرفته، ضمن تاکید بر آنکه تمامی اتفاقات تا به امروز به شکل غیرحضوری بوده است تصریح کرد: در سایه تعامل و همراهی با اعضای هیات بازخوان آثار و همچنین گروه برنامه‌ریز در ستاد اجرایی تاکنون تمامی فعالیت‌های مربوط به جشنواره تئاتر مقاومت به شکل غیرحضوری انجام شده است.نیلی با اشاره به این مساله که ارسال متون از سوی هنرمندان از طریق فضای مجازی صورت گرفته است افزود: تمامی اقدامات و فعالیت‌های اعضای هیات داوران و بازخوان متون در فضای مجازی صورت گرفته است و تنها شاهد برگزاری چند جلسه مختصر و مفید برای جمع‌بندی آرا و نظرات به شکل حضوری بودیم. هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.