برگزیدگان تئاترفجر ۳۹ معرفی شدند
برگزیدگان تئاترفجر ۳۹ معرفی شدند

سروش سینما/ در مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر اسامی نفرات برگزیده در بخش‌های رقابتی اعلام شد.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر که کار خود را از یازدهم بهمن ماه آغاز کرده بود ،دوشنبه شب ( ۲۰ بهمن‌ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به ایستگاه پایانی خود رسید.

در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنر‌های نمایشی وزارت‌خانه، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل و دبیر جشنواره تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی و تنی چند از هنرمندان و مسئولان عرصه هنر‌های نمایشی کشور حضور دارند.

برگزیدگان تئاترفجر ۳۹ معرفی شدند

در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند؛

برگزیدگان بخش مسابقه عکس و پوستر

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول نیز به شهریار دبیری برای عکس نمایش «فرانکنشتاین» اختصاص یافت. لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نیز به فاطمه حسن پورزعفرانی برای عکس نمایش «جانکاه» تعلق گرفت. لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به مریم قهرمانی زاده برای عکس نمایش «مری پاپینز» اهدا شد.

در بخش پوستر نیز مهدی رایگانی برای طراحی پوستر نمایش «دراکولا» رتبه اول، سروش حیدری برای طراحی پوستر نمایش «شاه شکار» رتبه دوم و سینا افشار برای طراحی پوستر نمایش «اسم» رتبه سوم را دریافت کردند.

بخش صحنه‌ای

برونسی به کارگردانی مرتضی شاه کرم
نمایش سرباز به کارگردانی حسین پارسایی

بخش خیابانی

نمایش حباب زیرآب به کارگردانی جلال حسن وند و علی شمس

۶۵۹۹ به کارگردانی مسعود مراحیمی از اصفهان

برگزیدگان متروی تهران

متروی تهران هم از نمایش‌های جشنواره که متناسب با مسئولیت‌های این نهاد بود تقدیر کرد.

لوح و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش ژنرال به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان

لوح و جایزه نقدی۶۰ میلیون ریال به نمایش‌های سه شنبه‌های لعنتی به کارگردانی محمدمهدی خاتمی از تهران

لوح و جایزه ۶۰ میلیون ریال به نمایش پاشوره به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی از بجنورد رسید.

برگزیدگان تئاترفجر ۳۹ معرفی شدند

نمایش خیابانی

در بخش نمایش خیابانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی فضای نمایشی مشترکا به احمد صمیمی و مارال ایزد خواه برای نمایش vai رسید.

در بخش تئاتر خیابانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی فضای نمایشی سرباز انقلاب و ج سید مهرداد کابوسی برای نمایش زهی خیال باطل رسید.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی فضای نمایشی مشترکا به سامان شکیبا و سارینا شاد برای نمایش «مضحکه در مضحکه» رسید.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر دیپلم افتخار و جایزه ویژه صدا و افکت برگزیده به نرگس موسی پور برای نمایش رادیویی« اتاق ۲۴» تقدیم شد. در همین بخش دیپلم افتخار و جایزه ویژه صدابرداری مجید آیینه بابت صدابرداری همه آثار رادیویی تقدیم شد.

همچنین در بخش مسابقه گزارش صحنه‌ای دیپلم افتخار و جایزه تخصصی نور بابت طراحی نور نمایش اپیدمی به رضا پرتراب زاده رسید.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی لباس به سعید معروفی برای طراحی لباس «تن ها» تعلق گرفت.

برگزیدگان تئاترفجر ۳۹ معرفی شدند

سعید مؤذنی برای طراحی صحنه نمایش بهشت حکیم الله تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی صحنه را در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای دریافت کرد.

در بخش مسابقه تله تئاتر دیپلم افتخار و طراحی نور و صدا به مهدی گودرزی و میلاد شکیبا برای نمایش« آیینه یک روز زنده است »رسید.

در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی نور به «احسان فلاحت پیشه» برای طراحی نور نمایش «پنهان خانه پنج در» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به طور مشترک به «احمد صمیمی» و «مارال ایزدبخش» برای طرح و ایده نمایش “V.A.R” تقدیم شد.

در بخش ستایش صنوبر‌های صحنه که به تجلیل از مفاخر می‌پرداخت، بهرام ابراهیمی بازیگر تئاتر و تلویزیون توسط وزیر، معاون هنری و دبیر جشنواره تقدیر شد.

همایون علی آبادی نویسنده و منتقد از دیگر چهره‌های تقدیری در این بخش بود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران