قطب الدین صادقی معتقد است در صورت بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتری بازگرداندن اعتماد به مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است چون در این بحران مردم تبدیل به جزایر منزوی ِمنفکِ بریده از دیگران شدند.

قطب‌الدین صادقی مدرس و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه شانو  درباره پیش‌بینی‌اش از زمان بازگشایی و رونق گرفتن دوباره تئاتر گفت: در وهله اول صیانت نفس و حفظ جان هموطنان‌مان در اولویت قرار دارد و تا زمانی که این بحران به شکل کامل برطرف نشود ما هم به دستورالعمل‌ها تن می‌دهیم. در حال حاضر همه جای دنیا وضع به همین منوال است و بحران فقط مختص هنر تئاتر نیست بلکه حتی مراسم‌های عزا و عروسی و فعالیت‌های ورزشی هم تعطیل شده‌اند بنابراین ما هم به قوانین احترام می‌گذاریم اما دیگر کم کم دارد عرصه اقتصادی، روانی و کاری بر ما تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: باید فکری به حال ادامه این وضعیت کرد چون در صورتی هم که اعلام کنند شرایط عادی شده است اعتماد عمومی به این زودی برنمی‌گردد چون مردم می‌ترسند و همه از حالت یک سرمایه اجتماعی خارج شده و تبدیل به جزایر منزوی ِمنفکِ بریده از دیگران شدند که اتفاق خطرناکی است و باعث می‌شود همبستگی و ارتباط فکری و عاطفی و کاری مردم به خطر بیفتد.

کارگردان «سحوری» یادآور شد: تصورم این است که حداقل تا ۴ ماه آینده وضع به همین منوال باشد و بعد کم کم روند فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی از سر گرفته شود اما با این وجود بازهم تا شرایط عادی شود زمان می‌برد چون به این سادگی رفاه به خانه‌های مردم و هنرمندان برنمی گردد.

صادقی تاکید کرد: در صورت باز شدن تماشاخانه‌ها باید فاصله اجتماعی رعایت شود و بین هر تماشاگر حداقل ۲ صندلی فاصله باشد چون در صورت ناقل بودن حتی یک نفر چطور باید جواب بقیه و خانواده‌هایشان را بدهیم. تازه این کار در صورت این است که تماشاگران جرات بکنند پایشان را به سالن‌های تئاتر بگذارند چون خود من جرات این کار را ندارم.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نباید فقط به فکر خود باشیم چون مهمتر از آن به فکر دیگران بودن است. تصورم این است که اگر شرایط با همین روند طی شود ما فصل تابستان را هم از دست خواهیم داد و فعلاً شرایط به روال عادی خود باز نمی‌گردد.