تا تعطیلات نوروز تعداد سینماهای اصفهان به عدد ۴۰ می‌رسد – اخبار سینمای ایران و جهان
تا تعطیلات نوروز تعداد سینماهای اصفهان به عدد ۴۰ می‌رسد – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: محسن مؤمنی شریف رییس حوزه هنری در مراسم افتتاح پردیس سینمایی ساحل بیان کرد: امروز در اصفهان ۳۲ سالن سینما داریم که قرار است تا تعطیلات نوروز این رقم به عدد ۴۰ برسد. به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاح رسمی پردیس سینمایی ساحل اصفهان روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه با حضور مسئولان سینمایی […]

سروش سینما :

سینماپرس: محسن مؤمنی شریف رییس حوزه هنری در مراسم افتتاح پردیس سینمایی ساحل بیان کرد: امروز در اصفهان ۳۲ سالن سینما داریم که قرار است تا تعطیلات نوروز این رقم به عدد ۴۰ برسد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاح رسمی پردیس سینمایی ساحل اصفهان روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه با حضور مسئولان سینمایی به همراه جمعی از هنرمندان سینما با اجرای سیدجواد هاشمی برگزار شد.

هاشمی در این مراسم گفت: حوزه هنری با تاسیس موسسه «بهمن سبز» گام موثری در عرصه سینماسازی کشور برداشت. با نگاهی به عملکرد چند سال گذشته می توان گفت یک جهاد فرهنگی و سینمایی توسط «بهمن سبز» و حوزه هنری در حال انجام است که نتایج درخشانی در پی خواهد داشت.

محسن مؤمنی شریف رییس حوزه هنری نیز بیان کرد: امروز در اصفهان ۳۲ سالن سینما داریم که قرار است تا تعطیلات نوروز این رقم به عدد ۴۰ برسد هرچند این تعداد، ۴۱ شود خوشحال‌تر می‌شویم. عده‌ای معتقد هستند که حوزه هنری باید به تولید هم کمک کند و در بخش تولید هزینه‌های سینماسازی را وارد کند، این نکته قابل توجهی است چرا که در بخش تولید حوزه هنری بیکار نیست.

وی عنوان کرد: در روزگاری زندگی می‌کنیم که انسان تنها، منزوی و جامعه گریز شده است و به عنوان موجود اجتماعی علی‌رغم وجود فضاهای نوین و اجتماعی بیش از همیشه تنها است. امروز وجود سالن‌های سینما و جمع‌کردن آدم‌ها دور هم بیش از گذشته لازم است و حوزه هنری از این جهت به سالن سینما و ساخت آن اهمیت می‌دهد. متأسفانه استان‌هایی داریم که طی ۸ سال یک سینما هم در آن استان احداث نشده است ولی اصفهان و مسئولانش در این خصوص پشت کار ایستاده‌اند و اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

در ادامه رسول صدرعاملی کارگردان نیز با اشاره به اصالت اصفهانی خود گفت: زاینده رود و سینما ساحل ۲ خاطره ماندگار در ذهن من است، واقعا اینکه این ۲ چگونه سنگ صبور هم بوده‌اند خیلی مهم است، سینما ساحل دوباره شکوفه زد و امیدواریم سینما ساحل شاهد باشد که زاینده رود دوباره زاینده رود شود. تمدن هر شهر را از کلیساها یا مساجد و بعد از آن از مراکز فرهنگی می‌توان شناخت، امیدوارم در سیستان و بلوچستان، تبریز، ایلام پردیس ساخته شود و باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

همایون اسعدیان دیگر کارگردان سینمای کشور نیز بیان کرد: هر سینمایی که در اصفهان بازسازی شد برایم یک حس غیر قابل تعریف است، میدان نقش جهان، چهارباغ و بریانی و فرنی را هیچگاه کنار نمی‌گذارم همانطور که فیلم دیدن در سینماهای اصفهان را فراموش نمی‌کنم.

سید محمود رضوی دیگر سخنران این مراسم نیز عنوان کرد: ما کار می‌سازیم تا مخاطب ببیند، خوشحالم که در اصفهان تجارب خوب اکران دارم و خوشحالم اصفهان در سینما و هنر اینگونه گام بر می‌دارد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری، همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما، مازیار میری کارگردان، سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما، رسول صدرعاملی، حبیب اسماعیلی، بیژن امکانیان، حبیب ایل بیگی، سهیل جهان بیگلری، محمود کاظمی، حمیدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای، علی قربانی، یزدان عشیری، مصلحی مدیر هماهنگی استان های حوزه هنری، علی کاشفی پور، جعفر حسنی، حسین صابری، محمد زرویی نصرآباد، داریوش باباییان، سعید خندق آبادی، مریم نقیبی، علیرضا سعیدی پور، سیدجواد هاشمی، سیدعلی آل احمد، غلامرضا فرجی، جواد سمنانی، حیدر ایمنی مدیر کل حراست حوزه هنری حضور داشتند.

[ad_2]

Source link