تمایل آمریکایی ها به تماشای سریال های هندی و ترکی
تمایل آمریکایی ها به تماشای سریال های هندی و ترکی

سروش سینما/ تماشای فیلم و سریال خارجی در کشور آمریکا از سال گذشته تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

طبق گزارش موسسه پاروت آنالیتیکس که در سایت آکسیوس منتشر شده، آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰، نسبت به دو سال قبل بیشتر برنامه های خارجی با محتواهای سرگرمی را تماشا کرده‌اند.

این تغییر از اواخر سال ۲۰۱۹ و حتی قبل از آمدن بیماری کرونا شروع شده و در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرده است.

به گفته موسس شرکت Zeitguide ، در گذشته آمریکا یکی از مراکز مهم صادرات فیلم و سریال به تمام کشورهای جهان بود، اما در حال حاضر که محتوای برنامه های خارجی در این کشور بسیار دیده می‌شود، شانس درخشش این برنامه ها در سطح بین‌المللی بسیار بیشتر بوده و دیگر آمریکا مرکز تولید فیلم و سریال نیست.

تقاضای آمریکایی‌ها برای مشاهده فیلم و سریال غیرآمریکایی از نیمه سال ۲۰۱۹ رو به افزایش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. طبق این گزارش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ ، فیلم‌ و سریال‌های خارجی ۳۰ درصد از کل تقاضای آمریکایی ها را تشکیل داده است.

آمریکایی ها در پی کشف محتواهای جدید از کشورهایی مثل هند، ترکیه و اسپانیا هستند.

محتوای سرگرمی پنج کشوری که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ در میان شهروندان آمریکایی بیشترین طرفدار را داشتند به ترتیب عبارتند از: انگلیس، ژاپن، کانادا، کره و هند.

توجه شهروندان آمریکایی به برنامه های تولید شده در کشور هندوستان در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ درصد تماشای فیلم و سریال‌ هندی بسیار پایین تر بوده است. در حال حاضر هند یکی از پنج کشور پرطرفدار در زمینه فیلم و سریال در آمریکا محسوب می‌شود. سریال هندی «ناگین» در سال گذشته پربیننده ترین سریال هندی در آمریکا بوده است.

شبکه پخش نتفلیکس در این اتفاق نقش قابل توجهی داشته است. نتفلیکس غالبا امتیاز سریال‌های خارجی را می‌خرد تا بتواند آن‌ها را در نسخه آمریکایی بازسازی کند.

شیوع بیماری کرونا و نیاز بیشتر مردم به تماشای فیلم و سریال و نیز کاهش ساخت کارهای تصویری، باعث شده است تا شبکه‌های تلویزیونی و همچنین پخش کننده اینترنتی به دنبال ارائه محتوای خارجی برای شهروندان آمریکایی باشند.

سریال‌های اسپانیایی و فرانسوی که توسط نتفلیکس در سال گذشته منتشر شدند، بیشترین مخاطب را در دنیا و ایالات متحده آمریکا داشتند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایسنا