سروش سینما : سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد از وضعیت کنونی فیلم ها و ترویج ابتذال در سینما گفت: از زمان مدیریت آقای ایوبی تاکنون شکل محتوایی آثار سینمایی دستخوش تغییرات منفی زیادی شده است و کار به جایی رسیده که طی ماه های اخیر به دلیل آنچه ابتذال در سینمای […]

سروش سینما :

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد از وضعیت کنونی فیلم ها و ترویج ابتذال در سینما گفت: از زمان مدیریت آقای ایوبی تاکنون شکل محتوایی آثار سینمایی دستخوش تغییرات منفی زیادی شده است و کار به جایی رسیده که طی ماه های اخیر به دلیل آنچه ابتذال در سینمای ایران خوانده می شود بسیاری از سینماگران و دغدغه مندان حوزه فرهنگ و هنر معترض باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «عبور از خط سرخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما به یک شرایط پرده دری و تغییر مناسبات فرهنگی وارد شده ایم. کسانی که در شوراهای نظارت و تصمیم گیری سازمان سینمایی هستند تصور می کنند که باید تغییراتی در شکل محتوای آثار سینمایی بدهند و خیلی آرام آرام این کارها را به پیش می برند و مرتباً ابعاد جدیدی از آنچه در سر دارند را به اصطلاح «رو» می کنند.

وی ادامه داد: تغییر مناسبات فرهنگی در سینمای ایران در سطح یک فیلمساز و یک سناریو و تولید چند فیلم کمدی نیست! بنده معتقدم دخالت های جدی تر و پنهان تری در پشت این قضایا نهفته است که معلوم نیست برای آینده سینما چه نقشه ای در سر دارند و چه می خواهند بر سینما تحمیل کنند!

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» خاطرنشان کرد: نظر شخصی بنده این است که با این تغییراتی که در حوزه مدیریت سینما حاصل شده بهتر است صاحبان عقیده و اندیشه، کارشناسان و منتقدان و سینماگران متعهد و دغدغه مند که به راستی دلسوز سینمای کشور هستند و دلشان از اتفاقاتی که در سینما رخ داده دردمند شده باید جلساتی با شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی داشته باشند و دلایل و نگاه های خود را راجع به مسأله ابتذال در سینما ارائه دهند.

توکلی خاطرنشان کرد: من نگرانم که سینما بیشتر از این آسیب بخورد. فرم و شکل و محتوا در سینمای حرفه ای ضعیف شده و جلوی این اتفاق باید گرفته شود. بنده معتقدم سینما باید از دورن خودش دست به بازسازی خودش بزند و این وظیفه دغدغه مندان سینما است که تدبیری جدی و اساسی اندیشه کنند و نگذارند تا سینما بیش از این آسیب ببیند. پرده دری و تغییر مناسبات فرهنگی در سینما شایسته نیست و زمانی که از سمت مدیران اقدامی عاجل برای مقابله با این پدیده صورت نمی گیرد این سینماگران هستند که باید دست به اقدامی اساسی علیه این موج بزنند.

[ad_2]

Source link