تیموتی شالامه جا پای جانی دپ می‌گذارد/ بازی در نقش ویلی وانکا
تیموتی شالامه جا پای جانی دپ می‌گذارد/ بازی در نقش ویلی وانکا

سروش سینما/ تیموتی شالامه نقش ویلی وانکای جوان را در فیلمی جدید که پیش درآمدی بر فیلم «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است، بازی می‌کند.

تیموتی شالامه قرار است نقش معروف‌ترین شخصیت شکلات‌ساز دنیا را در فیلم «وانکا» بازی کند. این فیلم موزیکالی بر پایه اوایل زندگی ویلی وانکا خواهد بود.

با وجود اینکه هنوز جزییات خطوط داستانی اعلام نشده، گفته شده این فیلم کمپانی برادران وارنر به اکتشاف در دوران رشد مردی می‌پردازد که بعداً شکلات‌سازی معروف خود را خلق کرد. شالامه قرار است در این فیلم آواز بخواند.

کتاب کودکان محبوب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» نوشته رولد دال درباره پسری فقیر به نام چارلی باکت است که برنده بلیتی طلایی برای گشتن در یک کارخانه شکلات‌سازی معروف و به شدت تحت محافظت با هدایت ویلی وانکا می‌شود. از آنجا که داستان فیلم جدید پیش از افتتاح کارخانه شکلات‌سازی به وقوع می‌پیوندد، چارلی و همراهانش حضوری در «وانکا» نخواهند داشت.

جین وایلدر نقش شخصیت وانکا را در فیلم سال ۱۹۷۱ آن بازی کرده بود و بعداً جانی دپ در ریبوت سال ۲۰۰۵ به کارگردانی تیم برتون در قالب این نقش ظاهر شد. فیلم برتون هم خیلی کوتاه به گذشته وانکا پرداخت و نشان داد که پدرش دندان‌پزشک و متنفر از شکلات بوده است.

پل کینگ که به خاطر «پدینگتون» و دنباله‌اش شناخته می‌شود، مسئولیت کارگردانی «وانکا» را بر عهده خواهد داشت. دیوید هیمن که سازنده فرنچایز «هری پاتر» و فیلم‌های محبوب «پدینگتون» بود فیلم را بر پایه فیلمنامه‌ای نوشته سایمون ریچ تهیه می‌کند. انتظار می‌رود تهیه فیلم از سپتامبر آغاز شود. در حال حاضر هفدهم مارس ۲۰۲۳ به عنوان تاریخ اکران آن تعیین شده است.

شالامه امسال چند فیلم دیگر خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به اقتباس «تل‌ماسه» توسط دنیس ویلونو، درام «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون و فیلم پرستاره «به بالا نگاه نکن» آدام مک‌کی اشاره کرد. او همچنین قرار است در فیلم بیوگرافیکی «الکتریک شدن» نقش باب دیلن را ایفا کند.

  • نویسنده : مسعودی
  • منبع خبر : مهر