جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تئاتر
جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تئاتر

سروش سینما/ مدیر کل هنرهای نمایشی خبر داد که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های نمایشی را به عهده وزارت ارشاد و بهداشت گذاشته است.

قادر آشنا در گفتگو با ایسنا همچنین عنوان کرد که در بازگشایی تئاتر ، محدودیت ساعت 6 وجود ندارد و البته سالن‌های تئاتر هم همانند دیگر مکان‌ها تابع محدودیت تردد بعد از ساعت 9 هستند.

او درباره انتقال تئاتر از دسته‌بندی مشاغل گروه 3 به گروه 2 نیز توضیح داد: بعد از برگزاری چند جلسه در وزارت کشور، خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های تئاتری به عهده وازرت ارشاد و وزارت بهداشت گذاشته شود .

آشنا ادامه داد: تاکنون دو جلسه در وزارت کشور داشته‌ایم و در مجموع روند را مثبت می‌بینم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. البته قرار شد جلسه سومی را برگزار کنیم. ستاد مقابله با کرونا مصوب کرده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بهداشت به هر جمع‌بندی رسیدند، عملیاتی بشود . به این معنا که همان جمع‌بندی مستقیما به ستاد مقابله با کرونا ارایه شود.

مدیر کل هنرهای نمایشی افزود: با نگاه مثبت دوستان و توضیحاتی که ما درباره مراقبت‌های بهداشتی در تئاتر، رعایت پروتکل‌ها و تعداد افراد حاضر در سالن‌ها داده‌ایم، امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

آشنا یادآوری کرد: در حال حاضر که جشنواره تئاتر فجر با 50 درصد ظرفیت سالن‌ها، میزبان تماشاگران تئاتر است اما از باب احتیاط، تلاش می کنیم تئاتر از مشاغل گروه 3 به گروه 2 منتقل شود تا اگر خدای نکرده وضعیت تهران از نظر ابتلا به کرونا تغییر کرد و از زرد به نارنجی رسید، تئاتر دوباره تعطیل نشود.

او در پایان درباره ساعت فعالیت سالن‌های تئاتری نیز توضیح داد: الان الزام ساعت 6 وجود ندارد ولی سالن‌های تئاتر هم همچون دیگر مشاغل، باید محدودیت‌ تردد بعد از ساعت 9 را در نظر داشته باشند و طوری باید برنامه‌ریزی کنند که هم گروه‌ها و هم کارکنان سالن‌ها و تماشاگران بتوانند پیش از ساعت 9 به منزل برسند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایسنا