جزئیاتی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر
جزئیاتی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

علی آشتیانی‌پور، مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امسال هر ۳۳ فیلم سینمایی اعم از فیلم‌های بخش مسابقه، نگاه نو و سه انیمیشن حاضر در جشنواره در آرای مردمی قرار دارند. او در توضیح این موضوع اظهار کرد: فیلم‌های بخش نگاه نو مثل دیگر بخش‌های مسابقه از امکان اکران برخوردار […]

علی آشتیانی‌پور، مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امسال هر ۳۳ فیلم سینمایی اعم از فیلم‌های بخش مسابقه، نگاه نو و سه انیمیشن حاضر در جشنواره در آرای مردمی قرار دارند.

او در توضیح این موضوع اظهار کرد: فیلم‌های بخش نگاه نو مثل دیگر بخش‌های مسابقه از امکان اکران برخوردار شدند و در جدول اکران سینماهای مردمی شرایط یکسانی با دیگر آثار بخش مسابقه دارند، بنابر این می‌توانند در رقابت با آثار بخش مسابقه قرار بگیرند.

مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره بخش انیمیشن هم توضیح داد: تعداد نمایش انیمیشن‌ها به تعداد دیگر آثار نیست اما ما برایشان تعریف دیگری در نظر گرفته‌ایم. در حقیقت باید همه فیلم‌ها به یک ظرفیت یکسان برسند و همه بتوانند دیده شوند و تعداد اکران و ظرفیت‌ها برای همه یکسان باشد. البته درباره انیمیشن‌ها یک استثنا وجود دارد که آن سه انیمیشن در قالب خودشان دیده می‌شوند اما وقتی در کنار دیگر آثار قرار می‌گیرند به تعادل می‌رسند.

او اضافه کرد: نرم‌افزاری که توسط کارشناسان آمار طراحی شده است تمام این‌ تناسبات را رعایت می‌کند. ما حتی می‌توانستیم فیلم‌های کوتاه و مستند را هم در این بخش قرار دهیم اما چون در جایگاه یک اثر سینمایی دیده نمی‌شدند ممکن بود به نفعشان نبود که در کنار این مجموعه قرار بگیرند.

او درباره کنار گذاشتن فیلم‌های مستند و کوتاه از گردانه آرای مردمی اضافه کرد: ظرفیت فیلم‌های مستند و کوتاه محدود است و نمی‌توانند در شرایط یکسان دیده شوند. اگر می‌خواستیم آن‌ها را در پروسه رای‌گیری قرار دهیم به آن‌ها ظلم می‌شد.