سروش سینما : سینماپرس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر جشنواره فیلم «مقاومت» در ابعاد جهانی موفق عمل کند میدانی برای بروز و ظهور فیلمسازانی خواهد بود که در سطح جهانی بایکوت شده اند به گزارش سینماپرس، جواد شمقدری فیلمساز درباره رویکرد و اهمیت جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» به ویژه در رویکرد جهانی و […]

سروش سینما :

سینماپرس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر جشنواره فیلم «مقاومت» در ابعاد جهانی موفق عمل کند میدانی برای بروز و ظهور فیلمسازانی خواهد بود که در سطح جهانی بایکوت شده اند

به گزارش سینماپرس، جواد شمقدری فیلمساز درباره رویکرد و اهمیت جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» به ویژه در رویکرد جهانی و اعمال سیاست های فرهنگی ایران در جهان به یک خبرگزاری گفت: سیاست واحدی بر جشنواره های جهانی حاکم است ولی جشنواره فیلم مقاومت از دایره این سیاستگذاری ها خارج و حتی با برخی موضوعاتی که در جشنواره های جهانی مورد استقبال است، تقابل دارد.

وی ادامه داد: اگر جشنواره فیلم «مقاومت» در ابعاد جهانی موفق عمل کند میدانی برای بروز و ظهور فیلمسازانی خواهد بود که در سطح جهانی بایکوت شده اند، چه فیلمسازان خودمان و چه فیلمسازان جهانی که جایی برای عرضه آثارشان ندارند و بایکوت هستند. جشنواره فیلم مقاومت می تواند این افراد را احیا کند و محلی برای دیدن شدن خلاقیت اینها باشد.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» مسئولیت سنگینی دارد به شرط اینکه به استراتژی های بلندمدت خود توجه داشته باشد و در پایان دوره کاری خود صرفا با یک شو و نمایش تمام نشود.

کارگردان سینمایی «بر بال فرشتگان» با اشاره به اینکه خودِ این جشنواره نیز به نوعی بایکوت است، اظهار کرد: جشنواره فیلم «مقاومت» امکانات چندانی ندارد و در برابر آن سکوت می شود بنابراین خود این جشنواره باید با یک استراتژی بلند برای جذب فیلمسازانی که در دنیا در راستای اهدافش هستند برنامه ریزی کند.

شمقدری از کنفرانس «افق نو» که به همت نادر طالب زاده برگزار می شد مثال زد و گفت: کنفرانس «افق نو» در زمان خود در حوزه فیلمسازی تاثیر زیادی داشت و باعث شد شبکه های آمریکایی از مهمانان و رویدادهای این جشنواره سخن بگویند، حال جشنواره فیلم «مقاومت» هم می تواند جریان ساز باشد و پیام هایی که در جهان بایکوت می شود به گوش دیگران برساند.

کارگردان سریال «نفوذ» با اشاره به اینکه در داخل کشور هم فیلم های سیاه نما را برای حضور در اسکار می فرستند، اظهار کرد: وقتی در شوراهای تصمیمی گیری برای معرفی فیلم به اسکار به جای «به وقت شام» یک فیلم سیاه‌نما را انتخاب می کنند یعنی ما برای ارزشگذاری جشنواره فیلم «مقاومت» باید از کشور خود شروع کنیم تا فیلمسازان ما نسبت به فیلم های حوزه مقاومت احساس حقارت نکنند.

[ad_2]

Source link