سروش سینما : سینماپرس: مدیر بنیاد سینمایی فارابی گفت: سینمای مقاومت روایت متفاوتی از گفتمان متفاوت و موضوع پایداری دارند، می توان اذعان داشت جشنواره فیلم مقاومت پایگاهی برای فیلم سازان آزادی خواه جهان شده است. به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با ستاد خبری پانزدهمین جشنواره فیلم […]

سروش سینما :

سینماپرس: مدیر بنیاد سینمایی فارابی گفت: سینمای مقاومت روایت متفاوتی از گفتمان متفاوت و موضوع پایداری دارند، می توان اذعان داشت جشنواره فیلم مقاومت پایگاهی برای فیلم سازان آزادی خواه جهان شده است.

به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با ستاد خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ضمن تقدیر و خدا قوت به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و فیلم سازان تلاشگر در این عرصه که فیلم های متفاوتی را عرضه می کنند که در ایران و جشنواره های جهانی مورد توجه قرار می گیرد، درباره عنوان سینمای مقاومت اظهار داشت: سینمای مقاومت را می توان در زمره فیلم ها یا آثاری که از سایر آثار سینمایی و ژانر ها متفاوت هستند توصیف کرد.

وی عنوان داشت: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفتمان مقاومت در سینمای ایران نهادینه شده و جمعی از هنرمندان جوان در سال های جنگ و پس از جنگ رسالت به تصویر کشیدن رشادت ها و زوایای متفاوتی از جنگ ۸ ساله را بر دوش داشتند که بعدها همین نوع نگاه پس از گذشت جنگ تحمیلی در حوزه مقاومت و پایداری شکل گرفت و در فیلم های کوتاه، سینمایی،انیمیشن و به ویژه مستند به عنوان آثار مهم از دوران جنگ یا مقاومت در منطقه می توان یاد کرد. این نوع فیلم ها روایت متفاوتی از گفتمان متفاوت و موضوع پایداری دارند، می توان اذعان داشت جشنواره فیلم مقاومت پایگاهی برای فیلم سازان آزادی خواه جهان شده است، افرادی که به گونه ای دیگر می بینند و با مشقت و مرارت موضوعات مبتلا به جامعه جهانی را رصد می کنند و آن ها را که در حوزه مقاومت و پایداری هستند به تصویر می کشند.

وی با اشاره به این که باید حضور مهمانان و فیلم سازان خارجی را در این جشنواره ارج نهاد عنوان داشت: جشنواره پانزدهم مقارن با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی شده و بدون اغراق می توان گفت مجموعه فیلم هایی که طی ۴۰ سال به نام انقلاب و دفاع مقدس و موضوع پایداری و مقاومت پرداخته شده جزء درخشان ترین آثار سینمای ایران هستند و خوشحالیم که امسال نیز بنیاد سینمایی فارابی حضور پر رنگی در جشنواره فیلم مقاومت دارد. امسال ۱۸ اثر از فیلم سازان کشورمان مورد حمایت بنیاد سینمایی قرار گرفت که در این جشنواره رقابت می کنند. وی در ادامه بیان داشت: نکته حائز اهمیت این که از میان فیلم های مورد حمایت بنیاد سینمایی، ۳ فیلم اول را  زنان ایرانی کارگردانی کردند که باید گفت خانم های هنرمند سینمای کشورمان در حوزه نویسندگی فیلمنامه ، تدوین، کارگردانی و حتی تهیه کنندگی جسارت به خرج دادند و همت کردند و  سوژه ها و موضوعات مهمی مثل مقاومت و دفاع مقدس را انتخاب کردند  که برایشان آرزوی موفقیت دارم.

[ad_2]

Source link