«حقایقی درباره یک ماهی مرده» در دیوار چهارم
«حقایقی درباره یک ماهی مرده» در دیوار چهارم

نمایش «حقایقی درباره یک ماهی مرده» از ۱۳ شهریور در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه رفته است.

به گزارش سروش سینما به نقل از مشاور رسانه ای نمایش، «حقایقی درباره یک ماهی مرده» عنوان نمایشی است که اجرایش از ۱۳ شهریور در مجموعه تئاتر دیوار چهارم آغاز شده است و تا ۱۳ مهر هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می رود.

در یادداشت علی روان بد کارگردان نمایش آمده است: «زندگی انسان معاصر غالباً سرشار از انواع تعامل و ارتباط است، این همزیستی و تسامح در گونه های متفاوت و به اشکال گوناگون و با کشمکش های متفاوت از قبیل انسان با خود، دیگری، جامعه و محیط صورت می پذیرد. نمایش «حقایقی درباره یک ماهی مرده» به قلم محمد چرمشیر و به طراحی و کارگردانی علی روان بُد، جستاری بر همین دیالکتیک است و با شیوه نگارش متن اصلی در تضاد است.

در متن اصلی، نمایش به صورت مونولوگ نوشته شده و در شیوه اجرایی اثر سعی بر آن شده تا با ۴ بازیگر حیاتی جدید به اثر اضافه کنیم. در این شیوه سعی بر آن شده تا از فضای چند رسانه ای و انواع مدیا در حدود مشخص استفاده زیادی داشته باشیم. همچنین برای جایگاه مخاطبان نیز به تئاتری نیاز داشتم که در آن درام داستانی تابع رابطه دیگری می‌شود که رابطه چشمی (تئاترون) و معنای ضمنی واژه این نمایش است.

داستان نمایش «حقایقی درباره یک ماهی مرده» پیرامون تعریف یک کلمه، ما بین تولد و مرگ است که ما آن را ورود و خروج ماهی یا (زندگی) می نامیم.
در پایان امیدواریم تا بتوانیم بعد از ٧٠٠٠ ساعت تلاش بی وقفه برای شکل گیری این اثرِ متفاوت و جذاب، تجربه ای جدید برای مخاطبان همیشه حامی و اهل تأمل تئاتر رقم بزنیم و در این ایام با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل ها چراغ تئاتر را در حد وسع و توان ناچیزمان زنده نگاه داریم.»

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: محمد چرمشیر، تهیه‌کننده، طراح و کارگردان: علی روان‌بُد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میثم پاکدامن، بازیگران: مرجان پورمحمودی، امیر شریعت، ابوالفضل سلحشور، میترا مسائلی، با صدای: سجاد افشاریان، کاری از: گروه تئاتر ما، موسیقی: گروه ،nyctophobist، نوازندگان: کیانوش آقاجانی، ایمان بیات، کیمیا ناظری، هلیا رضایی، منشی صحنه: ملیکا احمدعلیخان، مهندس نور و صدا: محسن سید عُلیا، زهرا رضاسلطانی، طراح صحنه و لباس: علی روان‌بد، طراح گریم: نیلوفر مرسلوند، مجریان گریم: مهسا سرفراز، صنم براتی، مهدی حسن خانی
ساخت مجسمه: مهسا سرفراز، مدیر صحنه: بنیامین صیادی نیا، دستیار صحنه: پریسا امامی، دیاکو حسامی، تیم تبلیغات: گروه تبلیغات ما، سرپرست گروه تبلیغات: میثم پاکدامن، عکاسان: احسان زارع، شادی اصغری، گرافیست، طراح پوستر و بروشور: متین خیبلی، ساخت تیزر: میثم پاکدامن، بنیامین صیادی نیا، احسان زارع، موشن گرافی: بنیامین صیادی نیا، تبلیغات مجازی: باربد طولابی، ضبط نریشن: استودیو دیوار، علی بحرینی، مشاور رسانه ای: محمدحسین عبداللهی.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : سروش سینما