خانه کارگر میزبان یک گروه فیلمسازی شد
خانه کارگر میزبان یک گروه فیلمسازی شد

سروش سینما/ ساختمان مرکزی خانه کارگر در خیابان ابوریحان تهران برای اولین بار میزبان یک گروه فیلمسازی شد.

گروه سازنده فیلم سینمایی «اخطار پنج روزه» به کارگردانی رضا استادی به تازگی بخش‌هایی از این اثر سینمایی را در این ساختمان قدیمی مقابل دوربین برده‌اند.

این ساختمان زیبای سه طبقه با نمای آجری از بناهای باقی‌مانده از دوره پهلوی اول در محدوده محله انقلاب است که به واسطه فضای بکر آن مورد توجه گروه سازنده این فیلم قرار گرفت که با مساعدت محمدرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر این مساله عملی شد.

استادی که خود از اعضای تشکل صنفی خانه کارگر است، در این فیلم بلند داستانی زندگی کارگر بازنشسته‌ای به نام عباس را روایت می‌کند که همراه همسر خود معصومه خانم زندگی آرام و عادی خود را در غیاب فرزندان‌شان سپری می‌کنند. حتی بیماری کرونا هم تغییری در روند زندگی آنها نداشته است. آنها دو فرزند پسر و یک فرزند دختر داشته‌اند که سال‌ها پیش پدر و مادر خود را ترک کرده‌اند. در چنین شرایطی روزی اخطارِ پنج روزه از دادسرا به دست آنها می‌رسد که خبر از تغییری جدی و مهم در روند ساکن و معمول زندگی آنها می‌دهد.

ناصر علاقبندان، محبوبه حبیب‌اله‌زاده و مصطفی صادقی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفاء می‌کنند.

لیلا همدم‌علی ـ معصومه قهرمانی ـ حسن موسی‌زاده ـ ابوالفضل رحیمی ـ محمد سوری و… نیز به عنوان دیگران بازیگر حضور دارند.

اخطار پنج روزه بر اساس فیلم‌نامه‌ای از رضا استادی، به تهیه‌کنندگی وی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور این عوامل مقابل دوربین رفته است: مدیر فیلم‌برداری: مهدی حیدری ـ مدیر صدا: حسین معتمدی ـ مدیر تولید: امیر استادی ـ طراح صحنه و لباس: سینا روح ـ عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نگین بیاتیان ـ برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: حمیده جهانگیر ـ دستیار فیلم‌بردار: پارسا شیرزادی ـ تأمین هنروران: معصومه قجر و…

  • نویسنده : کامکار
  • منبع خبر : ایلنا