دومین جشنواره «ایران ساخت» در یک نگاه – اخبار سینمای ایران و جهان
دومین جشنواره «ایران ساخت» در یک نگاه – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : به گزارش سینماپرس مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور سورنا ستاری -معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری- پرویز کرمی -دبیرکل جشنواره-، علی ربیعی –وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی-، مجید رجبی‌معمار – مدیرعامل خانه هنرمندان ایران- و دبیران تخصصی و اجرایی بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد. دومین دوره «ایران ساخت» با […]

سروش سینما :

به گزارش سینماپرس مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور سورنا ستاری -معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری- پرویز کرمی -دبیرکل جشنواره-، علی ربیعی –وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی-، مجید رجبی‌معمار – مدیرعامل خانه هنرمندان ایران- و دبیران تخصصی و اجرایی بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد.

دومین دوره «ایران ساخت» با هدف حمایت از کالای ایرانی، معرفی اقتصاد دانش‌بنیان به جامعه و جریان‌سازی فرهنگی در راستای تولید محتوا برای استفاده در حوزه‌های مرتبط برپا شده است. برای رسیدن به این اهداف، آثاری را در بخش‌های هنرهای تجسمی، ایده بازار، دیداری و شنیداری، دانش‌آموزی، رسانه‌های دیجیتال و ادبیات پذیرفته شده‌اند. محوریت آثار ارسالی و پذیرفته‌شده در بخش‌های مختلف این جشنواره «حمایت از کالای ایرانی» و موضوعات مرتبط با آن می‌باشد.

در طول چهار روز برگزاری جشنواره آثار تجسمی پذیرفته شده (عکس، پوستر و کاریکاتور) در سه تالار «بهار، زمستان و نامی» به روی دیوار رفتند و در معرض دید مخاطبان قرار گرفتند. همزمان فیلم‌های کوتاه، مستند و بلند نیز در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان نمایش داده می‌شوند.

داوران و آثار ارسالی بخش‌های مختلف جشنواره

بخش ادبیات

در بخش ادبیات داوران نهایی دکتر محمدرضا اصلانی، دکترعباس احمدی و علیرضا لبش و دکتر امیرعلی حمیدیه -نماینده معاونت و دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی- بودند و دبیری تخصصی را ناصر فیض به عهده داشت.

از بین ۴۶۷ اثر ارسالی به این بخش ۲۱۰ داستان کوتاه، ۲۱۸ قطعه شعر و ۳۹ مستندنگاری قضاوت و در هر حوزه سه نفر به‌عنوان برندگان نهایی انتخاب شدند.

بخش تجسمی

داوران بخش تجسمی بهرام عظیمی، علی هاشمی شهرکی، سید حسن موسی‌زاده، دکتر عباس صانعی-نماینده معاونت و مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی- و عیسی کشاورز-نماینده معاونت-، بودند که مسعود شجاعی طباطبایی دبیر تخصصی را به عهده داشت.

از بین ۸۳۴ اثر ارسالی به بخش تجسمی، ۳۹ اثر تصویرسازی، ۳۰۵ پوستر، ۲۲۴ کاریکاتور و کارتون و ۲۱۲ قطعه عکس قضاوت و در هر حوزه نفرات برگزیده معرفی شدند.

رسانه‌های دیجیتال

داوری بخش «رسانه‌های دیجیتال» را حمید ضیائی‌پرور، ابوالقاسم خداوردی‌لو، علی کاشفی‌پور و امیرحسین اسدی-نماینده معاونت و مدرس دانشگاه شریف- به عهده داشتند و سید مرتضی موسویان دبیر تخصصی این بخش بود.

۲۲۰ اثر ارسالی به این بخش شامل ۴۶ بازی‌های رایانه‌ای ، ۱۰سامانه هوشمند، ۱۶ شبکه اجتماعی ۵۳ ‌نرم‌افزار تلفن همراه، ۲۱ نرم‌افزار چندرسانه ای و ۷۴ وب‌سایت بودند.

دیداری و شنیداری

بخش «دیداری و شنیداری» با دبیری تخصصی شهاب اسفندیاری به چهار بخش متفاوت تقسیم شد که هر کدام داوران جداگانه داشتند.

داوران بخش «فیلم کوتاه و فیلم مستند» رسول صدر عاملی، احمدرضا معتمدی،  مهدی الیاسی -نماینده معاونت -، محمد صاحبکار خراسانی -معاون سیاست گذاری وتوسعه و رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان بودند.

اسماعیل قادری‌فر –رئیس مرکز توسعه فن‌اوری و راهبردی و به نمایندگی معاونت-، دکتر اردشیر زابلی‌زاده و دکتر مرتضی حیدری داوران بخش «برنامه تلوزیونی» بودند.

«پویانمایی، کلیپ و تیزر» با حضور دکترپیمان صالحی- معاون نوآوری و تجاری سازی و فناوری و به نمایندگی از معاونت-، دکتر علی رجب‌زاده طهماسبی و محمدرضا شهیدی‌فرد داوری شد.

بخش رادیویی را دکتر اسماعیل قادری‌فر- رئیس مرکز توسعه و فناوری‌های راهبردی و به نمایندگی از معاونت-، دکتر مریم جلالی و دکتر اکبر رضایی داوری کردند.

از بین ۲۲۰ اثر ارسالی به بخش دیداری و شنیداری، ۵۶ تیزر تبلیغاتی، ۱۵۱ فیلم مستند، ۴۸ فیلم کوتاه، ۷۷ اثر پویانمایی، ۱۸۴ برنامه تلویزیونی و ۲۵۶ برنامه رادیویی بررسی و قضاوت شدند. با این چهار زیرمجموعه، ۱۲ نفر به‌عنوان افراد برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

بازی‌های دیجیتال

هیات داوران بخش «بازی‌های دیجیتال» شامل مهندس سید محمدحسین سجادی نیری – دبیر ستاد نرم‌افزار و هویت ساز به‌نمایندگی معاونت-، فراز شانیار، امیرمحمد رضایی، امید شهبازی و سجاد قلی‌زاده با دبیری حسن کریمی قدوسی بود.

از بین ۱۰۱ اثر ارسالی به این بخش ۲۶ موضوع انشا، ۱۰ نشریه دیواری، ۳۸ نقاشی و کاریکاتور، ۴ کار گروهی، ۲ مدرسه فرهنگساز و ۲۱ عکس و فیلم موبایلی داوری و نفرات برگزیده معرفی شدند.

کل آثار ثبت‌نامی در دومین جشنواره «ایران ساخت» ۲۷۰۳ عدد بودند که ۲۶۱۶ عدد از آن‌ها به دفتر جشنواره ارسال و داوری شد.

[ad_2]

Source link