دومین جشنواره بزرگ فیلم آسیا، بهار برگزار می‌شود
دومین جشنواره بزرگ فیلم آسیا، بهار برگزار می‌شود

سروش سینما/ بیست‌وچهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای» بدون تاخیر پیش‌بینی شده به دلیل شیوع کرونا، خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که پس از جشنواره توکیو بزرگترین جشنواره سینمایی آسیاست، بدون تاخیر پیش‌بینی شده، از ۱۱ تا ۱۹ ژوئن (۲۱ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری این فستیوال کمتر از دو هفته پس از آن اعلام شد که گائو یونفی معاون بخش تبلیغات سینمایی شانگهای در یک کنفرانس خبری از تصمیم مقامات شهری برای موکول کردن این رویداد به ماه ژوئیه (تیر- مرداد ۱۴۰۰) خبر داده بود.

فیلمسازان چینی و سینماگران خارجی از حالا می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند به این معنا که با وجود تداوم شیوع کرونا و محدودیت‌های مسافرتی، روزنه‌ای برای حضور میهمانان خارجی وجود دارد.

نسخه سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که برای اواسط ماه ژوئن (خرداد ۹۹) برنامه‌ریزی شده بود، به خاطر کرونا با کمی تاخیر از ۲۵ ژوئیه تا ۲ اوت (۴ تا ۱۲ مرداد ۹۹) برگزار شد آن هم در حالی که تاریخ جدید برگزاری تنها ۱۰ روز پیش از آغاز فستیوال اعلام شده بود.

فهرست فیلم‌های این رویداد بزرگ سینمایی به گونه‌ای انتخاب شده بودند تا سینمادوستان را در روزهای اول بازگشایی سینماها پس از ۶ ماه تعطیلی، به سالن‌ها بکشانند. البته این حربه نتیجه هم داد و ظرف تنها چند دقیقه نزدیک ۱۱۰ هزار بلیت فروش رفت. در بین ۴۰۰ فیلم این فهرست چند عنوان معروف خارجی نیز وجود داشتند که از آن جمله می‌توان به هشت قسمت مجموعه هری پاتر، نسخه بازسازی شده فیلم اینک آخرالزمان و فیلم ۱۹۱۷ اشاره کرد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا