رئیس‌جمهور آینده ایران چه کسی است؟/ “خانواده روبراه” اولین سریال تعاملی رسانه ملی
رئیس‌جمهور آینده ایران چه کسی است؟/ “خانواده روبراه” اولین سریال تعاملی رسانه ملی

سروش سینما/ نگارش سریال تلویزیونی «خانواده روبراه» با داستانی که به نظر می‌رسد مضمونی انتخاباتی دارد این روزها در اداره‌کل فیلمنامه‌نویسی مرکز سیمافیلم آغاز شده است.

«خانواده روبراه» ساختاری تعاملی دارد که مخاطبان می‌توانند در هنگام تماشای این سریال، روند پیشرفت قصه و پایان‌بندی هر قسمت را انتخاب کنند.

قصه این سریال طنز درباره اتفاقاتی است که در سال 1400 در یک خانواده رخ می‌دهد و شخصیت‌های اصلی آن فرزندان این خانواده‌اند که یکی از آن‌ها می‌خواهد در آینده رئیس‌جمهور شود.

ساختار تعاملی (یا اینتراکتیو) رویکردی جدید در تولید و پخش آثار تلویزیونی و پخش آنلاین در دنیا است که در هنگام پخش برنامه، امکان تغییر مسیر قصه و روند رویدادهای آن توسط کاربر و مخاطبین برنامه وجود دارد.

با توجه به استفاده از این ساختار، سریال «خانواده روبراه» در هر قسمت دارای دو مسیر پیشبرد قصه و دو پایان‌بندی است که مخاطبان می‌توانند هنگام تماشای آن، یکی از دو مسیر را انتخاب کنند و هر قسمت پایانی خواهد داشت که توسط اکثریت مخاطبان انتخاب شده باشد.

این طرح که یکی از محصولات باشگاه رشد اداره‌کل فیلمنامه‌نویسی مرکز سیمافیلم است، توسط جمعی از نویسندگان جوان به سرپرستی مسعود غزنچای نوشته می‌شود و حسین تراب‌نژاد به عنوان مشاور فیلمنامه و محمدصادق باطنی به عنوان ناظر کیفی در آن حضور دارند و مجری طرح آن مرکز نوآوری رساناست.

  • نویسنده : کامکار
  • منبع خبر : تسنیم