«رایجینیکانت» بزرگ‌ترین افتخار سینمای هند را کسب می‌کند
«رایجینیکانت» بزرگ‌ترین افتخار سینمای هند را کسب می‌کند

سروش سینما/ رایجینیکانت سوپراستار مطرح بالیوود جایزه «داداصاحب پالکی» به‌عنوان یکی از جوایز معتبر سینمای هند را در سال ۲۰۲۱ از آن خود می‌کند.

جایزه «داداصاحب پالی» که بزرگ‌ترین افتخار سینمای هند محسوب می‌شود امسال به رایجینیکانت ستاره ۷۰ ساله اهدا می‌شود.

این جایزه برای یک عمر مشارکت و تاثیرگذاری بر سینمای هند به این بازیگر اهدا می‌شود. این جایزه به یاد پالکی کارگردان فیلم «راجا هاریسچاندرا» در سال ۱۹۱۳ که اولین فیلم بلند داستانی سینمای هند محسوب می‌شود ایجاد شده است. از وی به عنوان پدر سینمای هند یاد می‌شود. این جایزه شامل یک مبلغ نقدی یک میلیون روپیه‌ای (۱۳ هزار و ۶۰۰ دلار) است.

داوران این جایزه متشکل از سوبهاش گای فیلمساز و آشا بونسل و شانکار مهادوان آهنگساز و بازیگران موهانلال و بیسواجیت چاترجی بودند.

چهره‌های سینمای هند با اعلام نام برنده ۲۰۲۱ این جایزه از راجینیکانت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سینمای هند و نیز تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویسی نامدار تجلیل کردند.

رایجینیکانت از ۱۹۷۵ فعالیتش را شروع کرد و از آن موقع تا کنون در بیش از ۱۶۰ فیلم بازی کرده است. وی از ستاره‌های مطرح هند جنوبی است. این بازیگر سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی پیوستن خود به دنیای سیاست را اعلام کرد اما تاکنون هنوز فعالیتی در این زمینه انجام نداده است. جدیدترین فیلم وی «آناتی» اواخر امسال اکران می‌شود.

ساتیاجیت رای، آدور گوپالاکریشنان، مرینال سین، شیام بنگال و تاپان سین‌ها از فیلمسازان برنده این جایزه بوده‌اند. آمیتاب باچان، دیلیپ کومار، راجکومار و شاشی کاپور از بازیگران برنده این جایزه در سال‌های پیش بوده‌اند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : مهر