رونق تولیدِ فیلم کوتاه در اوج؛ کرونا مانع نشد
رونق تولیدِ فیلم کوتاه در اوج؛ کرونا مانع نشد

سروش سینما/ هرچند کرونا بر تمام مشاغل و صنوف تاثیر منفی داشته و برخی را به تعطیلی کشانده است؛ انگار مقاومت فیلمسازان کوتاه بر کووید-۱۹ چربیده است.

سینمای کوتاه همانطور که از اسمش پیداست با توجه به کوتاه و کوچک بودن عوامل تولیدش از جمله گونه‌های سینمایی است که به همراه مستند چندان، کرونا بر آنها تاثیر نداشته و شاید به نوعی بتوان گفت با ظهور ویروس منحوس کمی هم به رونق آن اضافه شده است. در تازه ترین خبرها از این گونه سینمایی اینکه ۴ فیلم کوتاه ناجی، دربند، قوی گُنگ و ۳ ثانیه این روزها در مراحل مختلف تولید قرار دارند.
تدوین و آهنگسازی هم‌زمان
فیلم کوتاه ناجی به کارگردانی حسین ترک جوش و تهیه‌کنندگی سپهر جهانگیری و سارا دیاری پور هم‌زمان با تدوین مراحل آهنگسازی را سپری می‌کند.
سپهر جهانگیری تدوین و خشایار چهاربچاری آهنگسازی این اثر را برعهده دارند.
ناجی درام اجتماعی و محصول جدید بیتا فیلم تهران است که بهمن‌ماه سال جاری در روستای خاوه ورامین جلوی دوربین رفت.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهاجران هم موفق خواهند شد؛ اگر فقر بگذارد…
ندا مقصودی، مهسا قریشی، بیتا عالمی، مائده جعفری، سعیده جمشیدی و اودین روشن، نقش‌آفرینان ناجی هستند.
پایان فیلمبرداری قوی گُنگ
فیلمبرداری فیلم کوتاه قوی گنگ به کارگردانی احسان عباسی که اواخر بهمن ماه در روستاهای اطراف شهرستان گرگان آغاز شده بود، به پایان رسید.
عباسی که پیش از این در عرصه بازیگری در تئاتر، سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعال بوده، در فیلم‌های سینمایی نقطه کور، مشکل گیتی، سمفونی تولد، زن‌ها، چند می‌گیری گریه کنی ۲ و سریال‌های پرستاران، چرخ و فلک، «ینجا چراغی روشن است و رقص روی شیشه به ایفای نقش پرداخته است.
وی همچنین در عرصه کارگردانی تئاتر نویسنده و کارگردان نمایش عطش خورشید و کارگردان نمایش میر عشق به نویسندگی امیر دژاکام بوده است.
فیلم قبلی احسان عباسی با عنوان ۲ هفته بعد سال گذشته در جشنواره تصویر سال حضور داشته و قوی گنگ دومین فیلم او در مقام کارگردان محسوب می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «میگن قُوی سفید یعنی آرزو، گاهی اوقات همون آرزوها تبدیل به هیولای ترسناکی تو زندگی میشن.»
ریحانه رضی، سپیده جعفری، شکیبا عسگری، سوگل سید صدر، رقیه یانسری بازیگران فیلم کوتاه قوی گنگ هستند.
دربند در آستانه پوستر فیلم کوتاه
پوستر فیلم کوتاه دربند به نویسندگی و کارگردانی فرزاد بیات که این روزها آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد، رونمایی شد.
حمید شیرازیان طراحی پوستر دربند را که برای حضور در جشنواره های خارجی آماده می شود، برعهده داشته است.
رامانا سیاحی و فرزاد بیات از جمله بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
دربند که با فرمی خاص و موضوعی متفاوت ساخته شده درامی اجتماعی و عاشقانه است که به روابط بین دختران و پسران و تفریحات جوانان می‌پردازد.
این فیلم کوتاه جدیدترین تجربه فرزاد بیات در حوزه فیلم کوتاه است و این کارگردان قصد دارد پس از دربند اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد.
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه ۳۸ ثانیه
فیلمبرداری فیلم کوتاه ۳۸ ثانیه به کارگردانی ملیکا رستمی که دانش آموخته کانون سینماگران جوان است به پایان رسید و بزودی مراحل فنی آن آغاز خواهد شد.
فیلمنامه ۳۸ ثانیه توسط ملیکا رستمی، کیوان شعبانی و هادی معنوی پور به نگارش درآمده است و روایتی است واقعی از پدری که از زندان ۴۸ ساعت مرخصی می‌گیرد…
علیرضا مهران، محمودرضا فردوسی، آیسان حداد، محنا پیراسته بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا