سریالی برای شهدای هسته‌ای
سریالی برای شهدای هسته‌ای

سروش سینما/ تصویربرداری سریال «صبح آخرین روز» با موضوع زندگی شهید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای ایران، در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسید.

تصویربرداری سریال صبح آخرین روز روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسید و لوکیشن بعدی آن بیمارستان شهید چمران است.

کارگردان این سریال تلویزیونی حسین تبریزی، تهیه‌کننده مصطفی علمی‌فرد، نویسندگان حسن عطارها، فاطمه حیدری و مرتضی اصفهانی هستند و با مشارکت صدا و سیمای مرکز زنجان، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداری زنجان تولید می‌شود.

نصیری قیداری ریاست دانشگاه شهید بهشتی به همراه سید محسن میرلوحی نماینده سازمان انرژی اتمی نیز سر صحنه تصویربرداری این سریال حضور پیدا کردند و از نزدیک با عوامل تولید این مجموعه تلویزیونی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر نصیری قیداری با تشکر از عوامل تولید این سریال بر لزوم ساخت چنین آثار ارزشمندی تاکید کرد و شناساندن نخبگان علمی و دانشمندان این کشور را به عموم مردم یکی از وظایف هنرمندان دانست و با اشاره به سختی کارهای هنری و تولید برنامه‌های نمایشی آمادگی کامل دانشگاه شهید بهشتی را جهت همکاری همه جانبه با این سریال ماندگار اعلام داشت.

همچنین در این بازدید میرلوحی به نمایندگی از سازمان انرژی اتمی پیام تشکر صالحی ریاست این سازمان را در خصوص تولید این اثر ارزشمند به گروه ابلاغ کرد و از جانب ایشان از روند مراحل تولید این مجموعه نمایشی بازدید کرد.

در پایان این دیدار مصطفی علمی فرد تهیه کننده سریال از همراهی‌های همه جانبه ریاست سازمان انرژی اتمی و به نمایندگی از آن سازمان جناب آقای میرلوحی و همچنین حمایت‌های بی دریغ جناب آقای دکتر نصیری قیداری و همکاری مجموعه دانشگاه شهید بهشتی و پشتیبانی و همراهی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تولید این سریال فاخر تشکر و قدردانی کرده و به تلاش بی وقفه همه گروه جهت تولید یک اثر فاخر تلویزیونی اشاره نمود و ساخت این مجموعه نمایشی را ادای دینی به شخصیت والای شهید شهریاری و دیگر دانشمندان صنعت هسته‌ای دانست.

صبح آخرین روز شهریور ماه در زنجان کلید خورد و بعد از مدتی تصویربرداری در زادگاه شهید شهریاری، عوامل راهی تهران شدند و در شهرک غزالی کار را ادامه دادند و طبق پیش بینی‌های گروه، تولید تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

این سریال علاوه بر سرزمین مادری شهید شهریاری یعنی زنجان در تهران و شیراز هم سریال تصویربرداری خواهد شد.

داستان سریال از یکسال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. همچنین گریزی به اتفاقات حوزه هسته‌ای در چند سال بعد از شهادت دارد.

۵ بازیگر برای ۵ دوران زندگی شهید شهریاری درنظر گرفته شده است که کاوه خداشناس از دوران لیسانس به بعد این شخصیت را بازی می‌کنند.

فرحان فرحناک از ۱۸ سالگی تا ۲۳ سالگی و برای ۵ سالگی، ۸ سالگی و ۱۳ سالگی هم بازیگرانی از چهارمحال و بختیاری، قم و تهران شناسایی شده‌اند.

این سریال پربازیگر است و ۴۰۰ کاراکتر در آن ایفای نقش خواهند کرد و در لوکیشن‌های زنجان و قسمت‌هایی که مربوط به سرزمین مادری شهید شهریاری است در خدمت بازیگرانی همچون مهران رجبی، زهرا سعیدی، میرطاهر مظلومی، سپیده خداوردی، شهرام عبدلی، سیروس همتی، حسن اسدی، افسانه ناصری، راضیه دهقان، اردشیر رستمی بوده است.

صبح آخرین روز قرار است در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید و سال آینده از طریق یکی از شبکه‌های سراسری سیما پخش شود.

شهید مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

 

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا