سعیدی: سینما به جای نقش پیش برنده، روز به روز «فرهنگ» کشور را دچار تنزل می کند/ زد و بند برخی افراد با مدیران دلیل تولید فیلم های سخیف! – اخبار سینمای ایران و جهان
سعیدی: سینما به جای نقش پیش برنده، روز به روز «فرهنگ» کشور را دچار تنزل می کند/ زد و بند برخی افراد با مدیران دلیل تولید فیلم های سخیف! – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از ترویج ابتذال در سینمای کشور گفت: سینما به جای آنکه نقش پیش برنده «فرهنگ» را ایفا کند روز به روز فرهنگ کشور را دچار تنزل و پسرفت می کند، سلیقه مخاطبان سینما با فیلم های به شدت نازل پایین تر می رود […]

سروش سینما :

سینماپرس: زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از ترویج ابتذال در سینمای کشور گفت: سینما به جای آنکه نقش پیش برنده «فرهنگ» را ایفا کند روز به روز فرهنگ کشور را دچار تنزل و پسرفت می کند، سلیقه مخاطبان سینما با فیلم های به شدت نازل پایین تر می رود و فرهنگ و هنر و سینما به عقب رانده می شود و قطعاً ادامه این روند ناپسند می تواند به ضرر سینما، حوزه فرهنگ و هنر و در دیدگاه کلان تر به ضرر جامعه باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «تگرگ و آفتاب» و «ملک سلیمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه امروزه وضعیتی در سینمای کشور حکمفرما شده که هم برخی سینماگران و هم برخی از مدیران سینمایی تنها چشم به گیشه دوخته اند و برایشان گیشه سینماها و سرگرم سازی مخاطبان مهم است و بس!

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهجور واقع شده و هیچ دلسوز و دغدغه مند واقعی ندارد؛ هیچ کس دلش به حال وضعیت رو به افول فرهنگ کشور نمی سوزد و همه تنها منافع شخصی برایشان مهم شده است. در این میان برخی از اهالی شریف سینما هم که راضی نیستند در فیلم های بی هویت و پوچی که این روزها گریبان سینما را گرفته اند حضور پیدا کنند مظلوم واقع شده اند و به طور کلی این دوره فعلی فقط به نفع کاسب کارانی است که سینما را محلی برای کسب خود کرده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «دوشیزه» و «مریم مقدس (س)» خاطرنشان کرد: زد و بند برخی افراد با مدیران دلیل اصلی تولید فیلم های سخیف است و متأسفانه قوانین درستی راجع به تقویت فرهنگ و هنر کشور توسط سینما وجود ندارد و همین مسأله باعث شده تا هر کس قدرت و پول بیشتری داشته باشد بتواند عنان سینما را در اختیار خود بگیرد و هر بلایی بخواهد به سر سینما بیاورد.

سعیدی در پایان این گفتگو تأکید کرد: آثاری که امروزه به عنوان فیلم و سینما روی پرده می روند و مردم به ناچار برای تماشای آن ها به سینما می روند تنها می تواند جامعه را دچار تخریب فرهنگی کند و هیچ دستاورد دیگری ندارد؛ اندیشه در امروز سینمای ایران هیچ جایی ندارد و متأسفانه سطح کیفی فیلم ها آنچنان دچار تنزل شده که بسیاری از خانواده ها به دلیل بار منفی که برخی فیلم ها با خود به همراه دارند جرأت رفتن به سینما را نمی کنند.

[ad_2]

Source link