سه رقیب جدید فرم جشنواره فیلم فجر را پُر کردند
سه رقیب جدید فرم جشنواره فیلم فجر را پُر کردند

سروش سینما/ «گیج‌گاه»، «یدو» و «تک‌تیرانداز» سه فیلم جدید که فرم حضور در فجر سی‌ونهم را پر کردند.

فیلم سینمایی گیج‌گاه به کارگردانی عادل تبریزی متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

گیج‌گاه اولین ساخته سینمایی عادل تبریزی، فیلمی در پاسداشت نسل‌های مختلف سینمای ایران است.

جمشید هاشم‌پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیل پور، علی باغفر، حامد شیخی، داود ونداده و با معرفی بازیگر نوجوان علی راد و با هنرمندی رضا صفایی پور و حسن رضایی بازیگران گیج‌گاه هستند.

تهیه این فیلم سینمایی که نسل‌های مختلف سینمای ایران در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، برعهده ولی اله مدنی و حنیف سروری است و سرمایه‌گذاران آن محمد حسینخانی و حنیف سروری هستند و عکاس فیلم نوشین جعفری است.

همچنین در تعریف شعار آمده است: «گیج گاه نوستالژیک نیست، حالیست که دیگر نیست».

«یدو» آماده شد

همچنین فیلم سینمایی یدو به کارگردانی مهدی جعفری، جدیدترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که برای حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است.

صاحبان این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح با پشت سر گذاشتن مراحل فنی و آماده شدن برای نمایش، فرم حضور در این دوره‌ از جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند.

مهدی جعفری در این فیلم که در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان تولید شده است، اولین ماه‌های جنگ تحمیلی در آبادان در حال محاصره را به تصویر کشیده است. علی درخشنده مجری طرح و برنامه‌ریز، مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری نویسندگان این اثر بلند هستند.

ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آل‌بوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آل‌بوعلی، ریحانه آریامنش، عبدالحلیم تقلبی، حسین پوریده، رضا نوری، طاهره نیک‌آزاد، مسعود جلالی، معید رامی، مائده رامی، یاسین مسعودی، احمد مسافری و … در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مرتضی نجفی مدیر فیلمبرداری، رشید دانشمند صدابردار، میثم مولایی تدوینگر، آیدین ظریف طراح صحنه و لباس و عباس عباسی طراح چهره‌پردازی فیلم یدو هستند.

فیلم یدو در راستای مشارکت راهبردی کانون و بنیاد سینمایی فارابی در حوزه سینمای کودک تولید شده است.

مهدی جعفری کارگردان فیلم ٢٣ نفر پیش‌تر نیز ۲ فیلم مستند کوتاه هر کجا بروم آسمان مال من است و همه روزهای خوب را با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است.

«تک تیرانداز» در کمین

دیگر فیلم متقاضی حضور در جشنواره فجر تک‌تیرانداز به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری کاری از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی «روایت فتح» است.

در این فیلم سینمایی کامبیز دیرباز ایفاگر نقش شهید عب الرسول زرین بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر است.

امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، انوش معظمی، حسین پوریده، حسین شریفی، عبدالحلیم تقلبی، اسمعیل خلج، مهدی شیخ عیسی و گورا نگم دیگر بازیگرانی هستند که در تک‌تیرانداز ایفای نقش کرده اند.

این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس ساخته شده که اثری قهرمان محور است و برشی کوتاه از حضور حماسی بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می‌کند.

حسن ایوبی همزمان با فیلمبرداری در استودیو ایران نوین مشغول تدوین فیلم است. همچنین فرامرز ابوالصدق صداگذاری و احسان بیرقدار ساخت موسیقی فیلم را عهده دار است.

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایرنا