سیاست بین‌الملل «فجر ۴۰» توجه به تئاتر ملل است/تمرکز بر کمپانی‌ها
سیاست بین‌الملل «فجر ۴۰» توجه به تئاتر ملل است/تمرکز بر کمپانی‌ها

سروش سینما/ دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به اینکه سیاست بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره توجه به «تئاتر ملل» است از آغاز رایزنی و گفتگو با کمپانی‌های مطرح تئاتری دنیا خبر داد.

حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره فراخوان این دوره از جشنواره به خبرنگار مهر گفت: اکثر بخش‌های فراخوان جشنواره اعلام شده و بخش‌های کمی نظیر بخش عکس و پوستر باقیمانده که بعد از تأیید شورای سیاستگذاری جشنواره فراخوان این بخش‌ها نیز اعلام می‌شوند.

وی درباره تغییراتی که در فراخوان جشنواره چهلم نسبت به دوره سی و نهم، توضیح داد: برخی بخش‌های غیر ضروری که در دوره گذشته ظرفیت محدودی داشتند نظیر بخش «تئاتر فیزیکال» حذف و به بخش «دیگرگونه های اجرا» منتقل شد.

مسافرآستانه درباره وضعیت و سیاست مدنظر درباره بخش بین‌الملل جشنواره چهلم با توجه به اینکه دوره سی و نهم جشنواره نیز بدون بخش بین‌الملل و به صورت داخلی برگزار شد، تأکید کرد: سیاست ما در بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر «تئاتر ملل» است. تلاش برای رایزنی با کشورهای مختلف به ویژه کمپانی‌های تئاتری مطرح دنیا شروع شده تا به ۲ صورت حضور فیزیکی و اجرای کار یا حضور مجازی و پخش آثار مطرح آنها میزبان شأن باشیم.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یادآور شد: اکثر گروه‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی تئاتر طی ۲ سال گذشته تولید جدیدی نداشتند از این رو در حال رایزنی هستیم آن‌هایی که تولید جدید دارند و اثرشان با شرایط فرهنگی ما تطبیق دارد، در جشنواره حضور پیدا کنند و آن‌هایی که اثر جدید ندارند فیلم تولیدات و آثار مطرح گذشته خود را برای پخش از طریق فضای مجازی در اختیار جشنواره قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در درجه اول با گروه‌ها و کمپانی‌های مطرحی که در دوره‌های گذشته جشنواره حضور داشتند و با شرایط جشنواره آشنا هستند رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم، گفت: در بخش بین‌الملل جشنواره چهلم، توجه به کشورهای منطقه، همسایه ایران و آن‌هایی که در حوزه ایران بزرگ فرهنگ مشترک با ایران دارند شده و رایزنی‌ها با آنها نیز در دست انجام است که یا به صورت حضوری و یا مجازی آثارشان را در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش دهند.

 

 

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : مهر