سیدزاده: بیمه مهمترین مداخله دولت در حوزه هنر است
سیدزاده: بیمه مهمترین مداخله دولت در حوزه هنر است

سروش سینما/ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا فکر کردیم پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر می‌تواند کمک مفیدی باشد و این مهم با توجه به کسری بودجه انجام شد. بیمه بسیار مهم است و طبق تحقیقات بیمه مهمترین مداخله دولت در بخش فرهنگ و هنر است.

سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر (هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران) صبح امروز ۲۴ اسفند در نشست خبری تشریح عملکرد این صندوق در سال ۱۳۹۹ و سیاست‌های حمایتی در ایام کرونا، گفت: سال سخت و عجیبی را پشت سر گذاشتیم چون در یک مقطع تاریخی بودیم که همه کشورهای جهان را به هم ریخت و می توان دوران زندگی را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد.

وی افزود: در آینده کمتر کسی این شرایط را باور می کنند و سند این فاجعه این است که بسیاری از بزرگان را از دست دادیم و نتوانستیم بر سر مزار آنها حضور داشته باشیم. بزرگان زیادی را در عرصه هنر از دست دادیم و کوهی از وظایف را بر عهده داریم که نتوانستیم برای این عزیزان از دست رفته ادا کنیم.

وی در تشریح آسیب های کرونا در فضاهای فرهنگ و هنر گفت: در این ایام تمامی حوزه‌ها دچار آسیب شدند و بازگشت مالی در این حوزه بسیار کم رنگ شد که برای مثال سینما تلاش کرد که بتواند خود را حفظ کند ولی امکان آن وجود نداشت.

سیدزاده افزود: در این فضا نیاز به تدبیر است و اگر نتوانیم برنامه درستی داشته باشیم و تعلل کنیم بدنه فرهنگ و هنر دچار آسیب های جبران نشدنی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به برنامه های صندوق اعتباری هنر در شرایط ویروس کرونا، گفت: کاستی هایی در این شرایط وجود داشت ولی امیدوار کننده ترین بخش مخاطبان ما هستند که انسان های شریفی هستند چون شرافت در فضای هنر زبانزد است.

سیدزاده افزود: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا فکر کردیم پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر می‌تواند کمک مفیدی باشد و این مهم با توجه به کسری بودجه انجام شد. بیمه بسیار مهم است و طبق تحقیقات بیمه مهمترین مداخله دولت در بخش فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه در آغاز این برنامه به صورت سمبلیک به خانواده برخی از بزرگان عرصه هنر و رسانه هنر کارتی در قاب اهدا شد، ادامه داد: ارائه «هنر کارت» در راستای خدماتی است تا بسیاری از اشکالات هویتی هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر را مرتفع کند. اطلاعات کاملی از هنرمندان دریافت و با تبدیل کردن این کارت شناسایی به یک کارت بانکی شرایطی را به وجود می آورد که مجموعه‌ای از خدمات در برگیرنده امتیازات و ارزش افزوده‌هایی می‌شود که این کارت را به یک کارت باشگاهی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طریق صندوق اعتباری هنر تمامی خدمات و حمایت های مالی و هر نوع کمک به ویژه در نظر گرفتن تسهیلات در ایام کرونایی را از طریق این کارت به اعضای خود و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ارائه می دهد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس