سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی

سروش سینما/ سیزدهمین جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به منار با حضور 13 فیلم ایرانی در بلغارستان برگزار می‌شود.

با هماهنگی‌های انجام شده بین سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان در بلغارستان، در سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان ۱۳ فیلم ایرانی به نمایندگی از سینمای کشورمان مشارکت خواهند داشت.

بنابراین در میان کشورهای مشارکت کننده در سیزدهمین جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به منار رتبه نخست مشارکت بیشترین فیلم به ایران اختصاص دارد.

فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار، «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدر عاملی، «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام، «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، «چهل و هفت» ساخته احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله تبریزی، «گورکن» ساخته کاظم ملایی، «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده، «جهان با من برقص» ساخته سروش صحت و فیلم‌های کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد، «دیگری» ساخته سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی، «حرکت» ساخته روزبه کاظمی، «بذار یه امشب بگذره» ساخته حامد قاسمی و «زائران» ساخته علی عسگری و فرنوش صمدی در این رویداد به نمایش در می‌آیند.

در این دوره از جشنواره که از ۲۶ دی الی ۱۲ بهمن در علاوه بر فیلم های ایرانی فیلم هایی از آمریکا، اسپانیا، فرانسه، آرژانتین، استرالیا، ترکیه، عربستان، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، فلسطین، تاجیکستان، مصر، مراکش، الجزایر و… حضور دارند.

به دلیل محدودیت های ناشی از اپیدمی کرونا و بسته بودن سینما ها در بلغارستان این دوره از جشنواره به صورت مجازی برگزار می گردد.

هر ساله در چارچوب جشنواره فیلم منار، فیلم های متعددی از کشورمان به نمایش در می آید که از استقبال قابل توجه مخاطبان بلغاری برخوردار می شود.

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایرنا