سینماهای نیویورک باز می‌شود/ رعایت همه پروتکل‌ها ضروری است
سینماهای نیویورک باز می‌شود/ رعایت همه پروتکل‌ها ضروری است

سروش سینما/ اندرو کوومو شهردار نیویورک اجازه داد تا سینماهای نیویورک با ظرفیت محدود از ۵ مارس (۱۵ اسفند) کار خود را شروع کنند.

شهردار نیویورک گفته است سینماهای نیویورک می‌توانند با ظرفیت ۲۵ درصد کارشان را شروع کنند. در عین حال نباید بیش از ۵۰ نفر در سالن حضور داشته باشند. همه امور ایمنی مانند استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی کننده‌ها نیز رعایت می‌شود.

این در حالی است که از اکتبر گذشته سینماهای ایالت نیویورک به جز شهر نیویورک اجازه شروع به کار با رعایت همین مقررات را به دست آورده بودند.

این اجازه پس از آن داده شد که شهردار به مراکز بزرگ شهر مانند مدیسون اسکوارد گاردن و مرکز بارکلیز اجازه شروع به کار با ظرفیت محدود را از سه‌شنبه داد. از ۹ آوریل نیز پارک‌های تفریحی می‌توانند در فضای باز از مهمانان پذیرایی کنند. با این حال برادوی هنوز مجوزی برای شروع کارش به دست نیاورده و معلوم نیست چه زمانی دوباره چراغ تئاتر روشن می‌شود. دلیل این امر اطمینان نداشتن تولید کنندگان برادوی به فعالیت با ظرفیت محدود است.

با وجود همه محدودیت‌ها خبر بازگشایی سینماها برای مالکان سالن‌های سینمایی که حدود یک سال به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند، خوشایند است. این امر می‌تواند استودیوها را دلگرم کند تا اکران فیلم‌های مهم را دوباره از سربگیرند. بسیاری از فیلم‌ها در انتظار هستند تا بازارهای بزرگ سینما دوباره کارشان را از سر بگیرند. سهام سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی با این مجوز ۱۳ درصد بالا رفت.

نمایش فیلم با شروع کرونا در نیویورک نیز متوقف شد و سینماهای آمریکا با بازگشایی‌های محدود و گام به گام در مناطق مختلف سعی کردند تا با درآمد صفر یا خیلی پایین حیات خود را حفظ کنند. مالکان سینماهای نیویورک در ماه‌های اخیر بارها مخالفت خود را با شهردار اعلام کردند و این را غیرمنصفانه می‌دیدند که رستوران‌ها و دیگر مراکز عمومی باز باشند اما سینماها بسته بمانند.

با شروع واکسیناسون برای اولین بار پس از ماه نوامبر میزان ابتلا به کرونا به زیر ۳درصد رسیده و موجب شده تا مقامات اجازه شروع به کار سینماها را بدهند.

آدام آرون مدیر عامل سینماهای ای‌ام‌سی از این تصمیم به عنوان یک گام مهم برای بازگرداندن سلامت به صنعت سینما یاد کرد و اعلام کرد ای‌ام‌سی اینترتینمنت به عنوان بزرگ‌ترین سالن زنجیره‌ای سینما در نیویورک سیتی همه سالن‌هایش را از ۵ مارس بازگشایی می‌کند.

انجمن ملی مالکان سینماها نیز اندکی پس از اعلامیه کوومو با صدور بیانیه‌ای قدردانی این گروه را اعلام کرد و افزود در نقاطی که سینماها فعال هستند هرگز نشانی از انتقال کووید ۱۹ ردیابی نشده است. در این بیانیه آمده: بازگشایی سینماها به توزیع کنندگان فیلم اطمینان می‌بخشد و تاریخ‌های اکران را روشن می‌کند.

در این اطلاعیه اظهار امیدواری شده تا به زودی ظرفیت کار سالن‌ها از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد تا سودی هم نصیب سینماداران بشود.

بازگشایی سینماهای شهر نیویورک گامی حیاتی برای بازار فیلم است و فروش فیلم در نیویورک و کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگر آمریکا کسب درآمد می‌شود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : مهر