سینما نباید از امکان برگزاری و نمایش‌های آنلاین عقب بماند
سینما نباید از امکان برگزاری و نمایش‌های آنلاین عقب بماند

سروش سینما/ کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی»، گفت: سینما نباید از امکان برگزاری و نمایش‌های آنلاین عقب بماند چرا که همین نمایش‌های محدود و برگزاری جشنواره‌های مخصوصا در حوزه فیلم کوتاه باعث رشد و بلوغ فیلمسازان شده است.

مریم دوستی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه سینما و سینماگران بزرگترین لطمه و آسیب را از کرونا متحمل شدند، افزود: سینما و تمام مشاغل مرتبط با آن یکی از اصنافی بود که در دوران کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفت. افرادی که در سینما مشغول به فعالیت هستند واقعا کاری جز سینما بلد نیستند و اتفاقا تعدادشان هم زیاد است و دغدغه معیشب خود را دارند. به همین دلیل سینما نباید تعطیل شود زیرا عده قابل توجهی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم بیکار خواهند شد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»، گفت: زمانی که برای دوره اول جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» اقدام کردم تقاضای جشنواره آنلاین را به سازمان سینمایی ارائه کردم زیرا می‌دانستم که کرونا به این زودی رفتنی نیست. شرایط در دنیا به شکلی است که همه چیز به سمت فضای مجازی پیش می رود و ما نباید از این فضا عقب بمانیم.

سلامت جامعه و هنرمندان از هر چیزی مهمتر است و باید تدبیری اندیشیده شود که هر اقدامی و هر جشنواره‌ای حفظ شده و به حیات خود ادامه دهد.

وی درباره تاثیر کرونا بر تولیدات سینمای کوتاه اظهار کرد: به نظر من جشنواره رضوی می تواند سالانه برگزار شود چرا که این جشنواره ظرفیت بالایی دارد و به این روش از انسجام بیشتری هم برخوردار خواهدشد. برخی از تولیدات متاثر از کرونا تولید شده بودند و برخی نیز فیلم‌هایی بودند که پیش از کرونا ساخته و به جشنواره ارسال شده بودند.

وی درباره آثار ارسال شده به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، گفت: در بین فیلم‌های ارسال شده به جشنواره فیلم کوتاه رضوی آثار غیر موضوعی هم وجود داشت و با درایت دبیر جشنواره ما می توانستیم منتخب این فیلم‌ها را نیز در بخشی جداگانه معرفی کنیم.به نظر من فیلمسازان خود باید این موضوع را در نظر بگیرند و به فراخوان توجه بیشتری داشته باشند.

کارگردان فیلم دریاچه ماهی با بیان اینکه فیلم‌های پیشنهادی اش برای حضور در رقابت جشنواره رضوی خوش ساخت بودند، اظهارداشت: خوشبختانه جشنواره‌های فیلم کوتاه در این سال‌ها سمت و سویی به فیلم‌های تولید شده داده‌اند که نشان می دهد فیلمسازان به یک بلوغ و استاندارد در بخش های فنی ساخت یک فیلم کوتاه رسیده‌اند. از این جهت فیلم‌های حاضر در جشنواره رضوی می توانند جریان ساز در بخش فنی و حتی موضوعی باشند.

دوستی با اشاره به دبیری سعید نجاتی به عنوان یک فیلمساز شناخته شده در حوزه فیلم کوتاه به عنوان دبیر این دوره از جشنواره رضوی تصریح کرد: معتقدم که برای هر جشنواره سینمایی باید دبیری اهل سینما انتخاب شود و کسی در این سمت قرار بگیرد که تحصیلات آکادمیک مرتبط با سینما داشته باشد. یک مدیر خوب هم می تواند در کنار او به عنوان مشاور حضور داشته باشد. متاسفانه برخی مدیران سینمایی صرفا روابط سینمایی دارند و از جامعه سینما نیستند.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ۴ تا ۷ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا