شاه آبادی: 42 پروژه فعالانه در مرحله تولید داریم
شاه آبادی: 42 پروژه فعالانه در مرحله تولید داریم

سروش سینما/ معاون سیما گفت: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعالانه در مرحله تولید و پیش‌تولید قرار دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ پروژه هم در مرحله نگارش است.

حمید شاه‌آبادی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سیما در سال ۹۹ این هنرمندان را سربازان جبهه فرهنگی نامید و بزرگداشت یاد هنرمندانی که در این سال سخت از میان ما پر کشیدند، گفت: امسال در حوزه فیلم و سریال، سالی کاملاً استثنایی را تجربه کردیم. پیش از آغازین روزهای ۹۹، کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌های هنری از جمله تولید فیلم و سریال را تا نیمه اردیبهشت تحت‌الشعاع قرار داد.

وی افزود: در طول این سال همکاران سیما و پروژه‌های مختلف با سختی و مشقت به پیشبرد کارها همت گماردند، زیرا این عرصه، عرصه‌ای بود که می‌توانست برای مردم روزها و ساعت‌های مناسب و آرامش بخشی را به ارمغان بیاورد. همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا در فضای جدید و شرایط موجود، آثار متنوعی خلق کنیم و مفتخریم که توفیق داریم یکی از قله‌های سریال سازی را در سال ۹۹ به نمایش بگذاریم.

معاون سیما همچنین ادامه داد: تولید ۲۹ سریال و پخش ۸۴۲ قسمت، آمار افتخارآفرینی است که به دست شما و عوامل سخت‌کوش حوزه فیلم و سریال حاصل شده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه ۱۴ اثر از سال ۹۸ دوربین روشن به سال ۹۹ وارد شد و ۲۵ اثر هم امسال مقابل دوربین رفت، گفت: در همه صحنه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و آنچه امروز شاهدیم آن است که بیش از ۲۴ هزار دقیقه برنامه تولیدشده است.

وی فیلم و سریال را برترین، اثرگذارترین، آموزنده‌ترین، جذاب‌ترین و ماندگارترین گونه از قالب‌های برنامه‌سازی تلویزیونی توصیف کرد و گفت: این حوزه می‌تواند نمادی از هویت ملی و دینی ما، تاریخ پرافتخار کشور ما و مروج فرهنگ کهن و آیین و سنت ما باشد.

شاه آبادی در پایان نیز گفت: اصحاب فیلم و سریال باید علاوه بر تزریق امید و شادکامی‌به جامعه، تلاش برای تولید آثار سرگرم‌کننده و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی، با تولید آثار هنرمندانه، مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده باشند تا راه را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هموار کنند.

شاه‌آبادی با ابراز امیدواری به حمایت دولت و رسانه ملی از این حوزه خبر داد: در حال حاضر ۴۲ پروژه فعالانه در مرحله تولید و پیش‌تولید قرار دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ پروژه هم در مرحله نگارش است. برای تقویت فیلم‌نامه در شکل و ساختار، شوراهای فیلم و سریال با محوریت شبکه‌ها تقویت شده است تا بر اساس مصوبات شورای عالی کار را پیش ببرند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس