شبکه‌های استانی تلویزیون برای حفظ منابع طبیعی دست‌به‌کار می‌شوند
شبکه‌های استانی تلویزیون برای حفظ منابع طبیعی دست‌به‌کار می‌شوند

سروش سینما/ معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: شبکه‌های استانی صدا و سیما برنامه‌ جامعی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ منابع طبیعی تدوین و اجرایی خواهند کرد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما در دیدار با رئیس و معاونان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، اقدامات صورت گرفته درخصوص حفظ منابع طبیعی در کشور را ناکافی دانست و تأکید کرد: حفظ سرمایه‌های طبیعی نیازمند اقدام جهادی است چرا که زنگ خطر برای ما و نسل‌های آینده به صدا درآمده است.
علی دارابی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و نگهداشت آنها برای نسل‌های آینده اظهار کرد: در اهمیت این موضوع باید برگزاری اجلاس‌های جهانی محیط زیست و منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهیم.
او به نقش رسانه‌ها در این زمینه اشاره کرد و در عین حال گفت: البته این موضوعی فرادستگاهی است و فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست و نگهداری جنگل‌ها و مراتع باید از خانواده شروع شود و در مدرسه، دانشگاه و جامعه تداوم یابد.
معاون امور استان‌های رسانه ملّی به برنامه‌سازی در صداوسیما برای فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست و نگهداری منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ساختارهای متنوع در این خصوص امری بدیهی است به ویژه قالب فیلم و نمایش که تأثیرگذاری بالایی دارد.
وی ادامه داد: نقش شبکه‌های استانی در برجسته‌سازی موضوعات مربوط به منابع طبیعی و هشدار دادن نسبت به  مخاطرات، بسیار پُررنگ است در واقع رسانه رسالت امر به معروف و نهی از منکر را در این خصوص بر عهده دارد البته نهادهای متولی و نظارتی هم در جایگاه خود باید نقش‌آفرین باشند.
دارابی گفت: با توجه به اهمیت موضوع لازم است امسال برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی، برنامه مشترکی میان مدیران کل مراکز و مدیران کل منابع طبیعی و سایر مدیران استانی تدارک دیده شود و در این خصوص استفاده از ظرفیت 81 شبکه استانی در اولویت قرار دارد، علاوه بر این برای تولیدات جشنواره‌ای هم باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام گیرد.
در این دیدار مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، خواستار همراهی و همکاری معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های استانی برای پیشبرد برنامه‌های ترویجی سازمان جنگل‌ها و مراتع شد. تفاهم نامه‌ای با هدف ترویج فرهنگ حفظ و حمایت، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از سرمایه‌های ملی کشور  بین معاونت امور استان ها و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسید.
  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : تسنیم