شماره ۱۹۳ ماهنامه «فیلم نگار» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان
شماره ۱۹۳ ماهنامه «فیلم نگار» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: صد و نود و سومین شماره ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی، منتشر شد. به گزارش سینماپرس، در بخش سینمای ایران ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «بمب؛ یک عاشقانه» مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی ساختار الگوی خرده پیرنگ، بررسی صحنه و […]

سروش سینما :

سینماپرس: صد و نود و سومین شماره ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، در بخش سینمای ایران ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه «بمب؛ یک عاشقانه» مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی ساختار الگوی خرده پیرنگ، بررسی صحنه و موقعیت در این فیلمنامه از دیگر بخش‌های شماره جدید فیلم نگار است.

این ماهنامه همچنین تحول شخصیت‌ها در فیلمنامه پاسیو، بررسی فیلمنامه «خانم یایا» با رویکرد زبان شناسانه، ساختار در داستان فیلمنامه «آستیگمات»، بازیابی مولفه‌های مستند در ساختار روایت فیلمنامه «گزارش فرار یوسفی»، مرور فیلمنامه‌های آثار کوتاه اکران زمستان هنر و تجربه را مورد ارزیابی قرار داده است.

گفت‌وگو با حامد قاسمی نویسنده فیلمنامه «پاسیو»، مجیدرضا مصطفوی و پیام کرمی نویسندگان «آستیگمات»، آرش رواده و سعید نجاتی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «باران آهسته می‌بارد»، گفت‌وگو با مریم بحرالعلومی کارگردان «پاسیو» از دیگر بخش‌های فیلم نگار است.

در بخش سینمای جهان نیز سیناپس اوقات بد در ال رویال، حماسه کولی، کریستوفر رابین، اولین مرد، به زودی زود، نفرتی که تو می‌کاری، فندوق شکن و چهار قلمرو دیده می‌شود. در بخش کارگاه فیلمنامه‌نویسی نیز عبور از دوزخ پرده دوم و در بخش کشمکش نیز کوکلوکس کلان سیاه: اقتباس از یک داستان واقعی به چشم می‌خورد.

همچنین فیلمنامه «زاما» در این شماره مورد ارزیابی قرار گرفته و فیلمنامه کامل فیلم «تسخیرناپذیران» به همراه یادداشت مترجم، روایت دیوید ممت از این اثر، تحلیل کارکردهای نوسان فیلم، مسئله بُعد در دنیای شخصیت‌ها و شخصیت‌پردازی در این فیلمنامه به چشم می‌آید.

[ad_2]

Source link