شمقدری: برخی منتقدین از حرکت انقلاب ناراحت هستند/ علی اکبری: همیشه کارهای ارزشی برایم اولویت دارد
شمقدری: برخی منتقدین از حرکت انقلاب ناراحت هستند/ علی اکبری: همیشه کارهای ارزشی برایم اولویت دارد

سروش سینما/ کارگردان سریال «روزهای ابدی» گفت: بخشی از واکنش های تند و منفی نشان دهنده این است که این سریال موفق بوده است و عده ای هم از حرکت انقلاب ناراحت هستند که چنین نقدهایی می کنند.

نشست خبری سریال «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری در سازمان صداوسیما برگزار شد.

در این نشست جواد شمقدری کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده، رحیم نوروزی، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی بازیگران این مجموعه تلویزیونی حضور داشتند.

* علی اکبری: همیشه کارهای ارزشی برایم اولویت داشته است/ معرفی جوان های بازیگر به سینما

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال روزهای ابدی گفت: خوشحالم که مدیریت جوان در معاون سیما دارد جای خود را پیدا می کند. اگر گروه مدیریتی در رسانه ملی جوان تر باشد پرانرژی تر هم هست و جوان ها هنرمندان را بهتر درک می کنند.

وی ادامه داد: برای هر قسمت از این سریال رقم ۶۸۰ میلیون تومان دریافتی داشتیم. بحث ما مالی نیست بلکه بحث کارهای ارزشی است و از روزی که وارد سینما شدم کارهای ارزشی اولویتم بود و هدفمند حرکت کردیم. الان هم اگر کار ارزشمندی نداشته باشم شاید سالها بیکار بنشینم و هیچ تعجیلی برای کار کردن ندارم.

علی اکبری همچنین افزود: رسالت ما این است که به جوان ها میدان دهیم و اجازه دهیم دیده شوند. در مردان آنجلس خانم کرامتی و در مریم مقدس شبنم قلی خانی را معرفی کردیم و در این کار خانم اکرمی و آقای اسکندریان را معرفی کردیم.

وی افزود: برای اولین بار ۱۰ بازیگر خارجی داشتیم و ترکیبی از بازیگران را داشتیم که جواب داد و مخاطب توانست ارتباط خوبی با آنها برقرار کند.

علی اکبری درباره ساخت دکورهای این سریال نیز گفت: ما حدود ۱۰۰ متر در دو متر و نیم دیوار در شهرک غزالی ساختیم که دیوار سفارت آمریکا بود و پشت نداشت و پشتش پرده سبز بود که سی در صد از دکور ما را شامل می شد. این دیوار هست و ماندگار است و مثل دکورهای کارهای قبلیم در شهرک سینمایی می ماند برای کارهای بعدی.

وی ادامه داد: درباره فصل دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روزهای اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه اش را داشت و امیدوارم که دوستان نیز همکاری کنند. باید قراردادی برای نگارش متن ها بسته شود. دو دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مشکلی در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوی و لوکیشنی بود که سه سریال با هم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می کرد.

* شمقدری: مردم خواستار ساخت ادامه این سریال هستند/ برخی منتقدین از حرکت انقلاب ناراحت هستند

«جواد شمقدری» در ابتدای این نشست گفت: اسناد لانه جاسوسی در اختیار ما قرار گرفته شد و سه سال گذشت تا به متن کلی برسیم و در بهمن ۹۶ کار را در تهران کلید زدیم. بخشی لوکیشن ها در همدان چالوس قزوین بود. تعدد لوکیشن داشتیم. همچنین دست آمریکا در حوادث دیده می شد و بخشی حوادث در تهران پیگیری می شد و قائله گنبد و مریوان و … را هم داشتیم و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی را داشتیم که هدف اصلی سریال ما بود.

وی ادامه داد: خیلی از مردم در تماس های تلفنی می پرسیدند ادامه سریال را می سازید؟ و گفتم تصمیم گیری سازمان مهم است و ما آمادگی این را داریم.

شمقدری همچنین افزود: سخت ترین کار تاریخی ساختن دهه ۵۰ و ۶۰ است به لحاظ لوکیشن و … اتفاق بعدی هم این بود که ما خیلی لوکیشن ها را نداشتیم و همین ما را محدود می کرد. مخصوصا در لوکیشن های خیابانی و دانشگاه تهران یا سفارت آمریکا که از تکنیک جلوه های ویژه استفاده کردیم.

وی ادامه داد: سه سال ضبط مان طول کشید و یکسالش به خاطر مشکلات مالی و کرونا تعطیل بودیم و هر قسمت را به طور متوسط در ده روز گرفتیم. فضای خارجی سایت کبکان همگی تری دی است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت های سایت کبکان را نمی توانید بگویید واقعی نیست و خیلی طبیعی درآمده بود. حتی سکانس های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که بررسی کردم دیدم که می گویند واقعی و قابل قبول درآمده است و ممکن است برخی توقعات دیگری داشته باشند و امیدوارم در کارهای بعدی جبران شود.

وی ادامه داد: قصه و حادثه آرگو دروغ بود و ما قرار بود تسخیر لانه جاسوسی را بازسازی کنیم. بخش سفارت و تسخیر لانه جاسوسی را خیلی ها دوست داشتند و در تماس های امروز از مردم پرسیدم. موضوع آرگو این بود که 6 نفر از اعضای سفارت توانستند از ایران فرار کنند. چند سکانس هم داشتیم که خانم اکرمی می گوید من چند نفر را دیدم که فرار کردند.

شمقدری در ادامه عنوان داشت: اگر شرایط حمایتی بهتری بود هم از نظر مالی و هم حمایتی خیلی بهتر می توانستیم کار کنیم. علیرغم مشکلاتی که سر راهمان برای این کار بود به نظرم ساختن این کار یک معجزه بود. معتقدم که کار خوبی است اما می توانست بهتر باشد. بخشی از واکنش های تند و منفی نشان دهنده این است که کار موفق بوده است و عده ای هم از حرکت انقلاب ناراحت هستند.

 

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : فارس