شورجه: متاسفانه در سینمای ایران به سرمایه بیشتر از محتوا توجه می شود
شورجه: متاسفانه در سینمای ایران به سرمایه بیشتر از محتوا توجه می شود

سروش سینما/ جمال شورجه کارگردان سینمای ایران معتقد است که در سینمای ایران محتوا مهمترین عنصری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ساختار در مرحله بعدی قرار دارد.

جمال شورجه درباره مهمترین موضوعی که باید در سینمای ایران مورد توجه قرار گیرد، گفت: معضل سینمای ایران که بارها گفته شده، معنا و محتوای فیلم ها است که باید از طریق سیاستگذاری و راه اندازی شورای فیلمنامه در اداره نظارت و ارزشیابی اصلاح شود و در امتیازدهی هایی که برای فیلم ها درنظر گرفته می شود ابتدا باید به محتوا توجه شود و بعد به ساختار و نباید تنها ساختار را ملاک ارزیابی قرار دهیم.

کارگردان سینمای ایران ادامه داد: باید به درون مایه فیلم های سینما توجه بیشتری کرد تا ‌شان انقلاب اسلامی ایران و سیاست های کلان بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است و نخواهد شد مگراینکه شورای فیلمنامه نظارت و ارزشیابی راه اندازی شود و فیلم ها را از زاویه دید محتوا و ساختار نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه محتوا بسیار مهم است درحالیکه امروز بیشتر به ساختارها نگاه می شود، بیان داشت: اگر به محتوا توجه شود قطعا فیلمنامه ها جذابیت بیشتری پیدا می کنند و اگر چند بازیگر عامه پسند نیز در فیلم ها حضور داشته باشد تا بتواند از نظر سرمایه گذاری نیز مخاطب را باخود همراه کنند، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.

شورجه ادامه داد: متاسفانه امروز بیشتر به سرمایه فکر می شود تا محتوا درحالیکه از محتوای خوب می توان به فیلمنامه قوی رسید.

اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه 1400 برگزار می شود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس