عینک «هری پاتر» زیر چکش حراج
عینک «هری پاتر» زیر چکش حراج

سروش سینما/ عینک و چوبدستی بازیگر نقش اول مجموعه فانتزی «هری‌پاتر»، ماه آینده در آمریکا به حراج گذاشته می‌شود.

کلاه لبه‌دار شخصیت ایندیانا جونز و عینک گرد و معروف هری‌پاتر در جمع یک هزار و ۲۰۰ یادگار  تاریخ سینما و تلویزیون، ماه ژوئن (تیر ۱۴۰۰) در حراجی پِراپ استور در کالیفرنیا به مزایده گذاشته می‌شود.

مت تروکس (Matt Truex) مدیر بازاریابی پراپ استور از این مزایده به عنوان بزرگترین حراجی این مجموعه یاد کرده است که انتظار می‌رود با استقبال گسترده مجموعه‌داران روبه‌رو شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: یکی از داغ‌ترین اقلام حراجی ما کلاه لبه‌دار کاراکتر ایندیانا جونز است که هریسون فورد- ستاره معروف هالیوودی- در دومین قسمت از این مجموعه یعنی ایندیانا جونز و معبد مرگ (۱۹۸۴) برسر می‌گذاشت. ارزش تخمینی این کلاه چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار برآورد شده است.

به رسم دیگر حراجی‌های بزرگ جهان در روزگار کرونا، علاقه‌مندان به شرکت در این مزایده می‌توانند فهرست کامل اقلام را در پلتفرم‌های برخط مشاهده و خرید خود را به صورت آنلاین و با تلفن همراه ثبت کنند.

عینک «هری پاتر» زیر چکش حراج

مجموعه‌داران در بین صدها یادگاری که در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود، می‌توانند یادگارهایی از آثار سینمایی معروفی چون ترمیناتور ۲: روز داوری (۱۹۹۱)، بتمن (۱۹۸۹)، اِلف (۲۰۰۳)، تاپ گان (۱۹۸۶)، موزیکال ماپت‌ها (۲۰۱۱) و سری فیلم‌های جنگ ستارگان پیدا کنند.

عینک هری‌پاتر، نگین حراجی

پیش‌بینی می‌شود چوبدستی و عینکی که دنیل رادکلیف هنرپیشه نقش هری پاتر در قسمت هفتم این مجموعه- هری‌پاتر و یادگاران مرگ- از آنها استفاده می‌کرد، یکی از محبوب‌ترین اقلام این حراجی باشند.

تروکس می‌گوید: این اولین بار است که آرشیو استودیو فیلمسازی برادران وارنر چوبدستی و عینک هری‌پاتر را به حراج می‌گذارد. ارزش تخمینی چوبدستی و عینک هرکدام بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار برآورد شده است و ۱۰۰ درصد پول حاصل از حراج آنها به خیریه اهدا خواهد شد.

این حراج آنلاین به مدت سه روز، از ۲۹ ژوئن تا اول ژوئیه (۸ تیر تا ۱۰ تیر)، برگزار و پیش‌بینی می‌شود میزان فروش آن از مرز ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار عبور کند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا