فانوس روشن جشنواره عمار به فیلمنامه «سه سپیده» از اردبیل رسید
فانوس روشن جشنواره عمار به فیلمنامه «سه سپیده» از اردبیل رسید

سروش سینما/ جایزه فیلمنامه برتر یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به فیلم «سه سپیده» نوشته علی حسن زاده کارگردان اردبیلی تعلق گرفت.

علی حسن زاده، نویسنده فیلم «سه سپیده» در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه این تله فیلم روایت گر سه دوره تاریخی مختلف از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۰ در استان اردبیل است، اظهار کرد: داستان اصلی این فیلم از حوادث قیام مردم نیارق و انقلابیون مردم اردبیل به رهبری مرحومین حضرت آیت الله مروج، آیت الله مسائلی و حادثه ترور شهید پیرزاده آغاز شده و رشادت‌های مردم اردبیل را در مبارزات گسترده علیه رژیم طاغوت به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این فیلمنامه به نقش سرداران و فرماندهان استان اردبیل در طول هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد، افزود: بخشی از زندگی و دلاور مردی‌های شهیدان شاپور برزگر و مرحمت بالازاده به تصویر کشیده شده و در بخش آخر در خصوص پیشرفت‌های استان از جمله فعالیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و زمین گرمایی فیلم برداری انجام شده است.

حسن زاده به توصیف مراحل نگارش و انجام تحقیقات اولیه این فیلمنامه نیز پرداخت و گفت: شکل گیری داستان اصلی این فیلم بر اساس تحقیقات و مستندات تهیه شده حدود ۱۱ ماه به طول انجامید و تمامی حوادث رخ داده در این فیلم بر اساس وقایع و اتفاقات تاریخی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در استان اردبیل پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم‌های بلند و نیمه بلند جشنواره در مجموع ۶۳ فیلم به مرحله داوری رسیده بودند افزود: ۳۱ فیلم در بخش فیلم‌های بلند جشنواره و ۳۲ فیلم در بخش فیلم‌های نیمه بلند مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت پنج فیلم به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرده و فیلم نامه «سه سپیده» موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شد.

نویسنده فیلم سه سپیده یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را بسیار پربار و اثر بخش دانست و تصریح کرد: جشنواره مردمی عمار همواره ویترین فیلم‌های حماسی و انقلابی بوده و هست و امسال نیز همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها برای نخستین بار بخش ویژه تولید آثار با عنوان حاج قاسم سلیمانی نیز برگزار شده بود که بر کیفیت و ارائه فیلم‌هایی با موضوعات مقاومت و ایثار و شهادت افزود بود.

به گزارش خبرنگار مهر، «سه سپیده» عنوان فیلم تلویزیونی است که تهیه‌کننده و کارگردانی برعهده رحیم طوفان است و به سفارش سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما در درجه (الف) در صدا و سیمای مرکز اردبیل تولید می‌شود.

در این فیلم تلویزیونی علیرضا جلالی تبار، رامین راستاد، سارا منجزی، فرهاد طوفان، سروناز میرائیز، مسعود نخستین، فرناز فرایدی، محمد خورشیدی و جمعی از هنرجویان به ایفای نقش می‌پردازند.

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : مهر