فرح مرزی: فقدان امنیت شغلی، بیکاری گسترده، قراردادهای یک جانبه و افول شدید سطح کیفی آثار سینمایی از جمله مشکلات امروز سینما است – اخبار سینمای ایران و جهان
فرح مرزی: فقدان امنیت شغلی، بیکاری گسترده، قراردادهای یک جانبه و افول شدید سطح کیفی آثار سینمایی از جمله مشکلات امروز سینما است – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: نوید فرح مرزی طراح چهره پردازی و طراح صحنه و لباس سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: فقدان امنیت شغلی، بیکاری گسترده، قراردادهای یک جانبه به نفع تهیه کنندگان و افول شدید سطح کیفی آثار سینمایی از جمله مشکلات امروز سینما است؛ البته ما مشکلات […]

سروش سینما :

سینماپرس: نوید فرح مرزی طراح چهره پردازی و طراح صحنه و لباس سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: فقدان امنیت شغلی، بیکاری گسترده، قراردادهای یک جانبه به نفع تهیه کنندگان و افول شدید سطح کیفی آثار سینمایی از جمله مشکلات امروز سینما است؛ البته ما مشکلات پیچیده، متنوع و گسترده تری داریم که باید برطرف شوند اما اگر همین موارد هم توسط مدیریت جدید سینما رسیدگی شود می توانیم کمی نسبت به آینده سینما خوش بین باشیم.

طراح چهره پردازی فیلم های سینمایی «دوچ» و «مصادره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه در سینما تقسیم کار معنایی ندارد؛ معمولاً عده ای خاص مرتباً در سینما مشغول کار و فعالیت هستند و بسیاری از اهالی سینما که اغلب پیشکسوت و حرفه ای هستند بیکار و خانه نشین شده اند، نه نهاد صنفی سینماگران به این افراد توجهی دارد و نه مدیران سینمایی دغدغه ای برای رفع مشکلات زندگی آن ها نشان می دهند.

این سینماگر ادامه داد: مهمترین اتفاقی که می تواند این بحران و بی عدالتی گسترده در سینما را برطرف کند تأمین امنیت شغلی اهالی سینما است؛ وعده ای که سال ها است داده شده اما هیچ یک از مدیران سینما آن را عملی نکرده اند و سینماگران همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند؛ تقسیم کار در سینمای ما معنایی ندارد و باندبازی و رفیق بازی و زد و بند در سینما حرف اول و آخر را می زند.

فرح مرزی سپس با بیان اینکه مبحث مهم قراردادها نیز یکی دیگر از دغدغه های امروز اهالی سینما است اظهار داشت: سال ها است ما شاهد قراردادهایی یک جانبه میان سینماگران و تهیه کنندگان و به نفع تهیه کنندگان هستیم در واقع وضعیت به گونه ای است که ما اهالی سینما به عنوان طرف دوم قرارداد محکوم هستیم دستورات و خواسته های طرف اول قرارداد را بدون هیچ گونه چون و چرایی اجرایی کنیم غافل از آنکه برخی از تهیه کنندگان برای پرداخت دستمزدها بسیار سینماگران را آزار می دهند.

طراح صحنه و لباس فیلم های سینمایی «خواب های دنباله دار» و «آدم آهنی» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات سینمای ما امروزه افول شدید سطح کیفی آثار سینمایی است این اتفاق نیاز به یک بازنگری جدی و اساسی از سوی سیستم مدیریتی سینما دارد. ما در سینما امروزه با آثاری مواجه هستیم که اغلب رنگ و بویی از فرهنگ و هنر در آن ها دیده نمی شود و بسیار پیش پاافتاده، سخیف و مبتذل هستند.

وی تأکید کرد: ما نباید برای کشاندن مخاطبان به سینما به هر ترفند و وسیله ای دست بیندازیم؛ سینما مکانی فرهنگی و هنری است و باید حرمت فرهنگ و هنر در آن رعایت شود ما نباید آثار سخیف و نازل به مخاطبان سینما عرضه کنیم. متأسفانه ما امروزه شاهد تولید بسیار اندکی از آثاری هستیم که فاخر و محترم هستند و اکثر آثار سینمایی به شدت مشکل دارند و سطح توقع و ذائقه مخاطبان را به شدت نزول بخشیده اند.

فرح مرزی در خاتمه این گفتگو افزود: از سوی دیگر روابط خویشاوندی، دوستی و… جای ضوابط را گرفته است. این وظیفه یکایک مدیران سینما است که به طور جدی وارد میدان شوند و با تبیین سیاست های جامع حقوق یکایک اهالی صنوف زیرمجموعه خانه سینما را احقاق کنند و اجازه ندهند تا بیش از این باندبازی و روابط جای شایسته سالاری و ضوابط را بگیرد.

[ad_2]

Source link