قاری زاده: آقای انتظامی نباید به نظرات مشاوران و اطرافیان خود اکتفا نماید/ خانه سینما بدل به نهادی تشریفاتی شده و نمی تواند مشکلات سینماگران را رفع کند – اخبار سینمای ایران و جهان
قاری زاده: آقای انتظامی نباید به نظرات مشاوران و اطرافیان خود اکتفا نماید/ خانه سینما بدل به نهادی تشریفاتی شده و نمی تواند مشکلات سینماگران را رفع کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: مجید قاری زاده کارگردان سینما گفت: اگر مشاوران و تصمیم گیران سازمان سینمایی می توانستند طی این سال ها کاری انجام می دادند و نمی گذاشتند سینما این چنین به قهقرا برود از این رو من از آقای انتظامی خواهش می کنم حرف ها و درد دل های اهالی راستین بدنه […]

سروش سینما :

سینماپرس: مجید قاری زاده کارگردان سینما گفت: اگر مشاوران و تصمیم گیران سازمان سینمایی می توانستند طی این سال ها کاری انجام می دادند و نمی گذاشتند سینما این چنین به قهقرا برود از این رو من از آقای انتظامی خواهش می کنم حرف ها و درد دل های اهالی راستین بدنه سینما را گوش کنند تا بتوانند به صورت واقعی از میزان مشکلات آگاهی پیدا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «پسران آجری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما امروزه در سینمای کشور در همه حوزه ها و زمینه ها دچار مشکل و بحران های جدی هستیم!؛ نه امور تولید و پخش و توزیع فیلم ها درست است نه مسائل صنفی و معیشتی سینماگران. خانه سینما رسماً بدل به نهادی تشریفاتی شده و هیچ قدرتی برای ساماندهی صنوف و رفع مشکلات سینماگران ندارد و اصولاً فکر نمی کنم که دست اندرکاران این نهاد هم دغدغه ای جدی برای رفع مشکلات معیشتی، رفاهی و بیمه ای سینماگران داشته باشند و این در حالی است که یک صنف باید در وهله اول به این امور رسیدگی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مافیایی عظیم در سینمای ایران به واسطه مدیریت های فشل گذشته به وجود آمده که برای همه چیز سینما از صفر تا ۱۰۰ تصمیم گیری می کنند. سینمای ایران در حال حاضر نیازمند مدیری شجاع و مدبر است که با این مافیا به طور علنی و جدی برخورد کند. این چه معنایی دارد که در سینما یک تهیه کننده بتواند هم سالن دار باشد هم پخش کننده؟ خوب معلوم است که این نوع اتفاقات فساد به وجود می آورد و اصولاً این مسئولان سازمان سینمایی هستند که باید جلوی این قبیل اتفاقات را بگیرند. چرا باید یک تهیه کننده که از قضا سالن دار هم هست از الآن مطمئن باشد که فلان فیلمش در عید نوروز روی پرده می رود؟

قاری زاده خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر بخش خصوصی رسماً فعالیتی در سینما ندارد، به همه فیلم هایی که در طول سال تولید می شوند امکان اکران داده نمی شود و فیلمسازی به دلایل مختلف سخت شده است. متأسفانه هنوز بعد از گذشت سال ها تکلیف تهیه کنندگان سینما مشخص نیست و تهیه کنندگان زیر یک سقف واحد گرد هم نیامده و با یکدیگر مشکل دارند چرا که دست هایی در کار است که مانع می شود تا تهیه کنندگان با یکدیگر متحد شوند. این اتحاد میان تهیه کنندگان می تواند دست های بسیاری از باندهای مافیایی را رو کند و کاری کند که آن ها دیگر اجازه حیات در سینما را نداشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «رفقای خوب» سپس با بیان اینکه مدیران آنقدر سینمای کشور را به حال خود رها کرده اند که سینماداران اولین کسانی هستند که در سینما عرض اندام می کنند و تعیین می کنند چه فیلم هایی باید ساخته و اکران شوند اظهار داشـت: این اتفاق شوم باعث شده تا ما شاهد سینمای مبتذلی به اسم سینمای کمدی باشیم، سینمایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ و هنر و ملیت کشور ما ندارد و سرشار از لجن پراکنی است!

این سینماگر تصریح کرد: از سوی دیگر اجازه کار به سرمایه دارانی که به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده وارد سینما شده اند باعث شده تا آن ها با خود پول های کثیف و مشکوکی را وارد سینما کنند و باعث افزایش شدید دستمزدها شوند به نحوی که کسانی که به کانون ها ثروت دسترسی ندارند رسماً از گردونه فیلم و فیلمسازی خارج شده اند و تنها کسانی می توانند در سینما تولید فیلم داشته باشند که به سر منشأ این کانون های قدرت و ثروت های کثیف متصل هستند.

قاری زاده متذکر شد: مدیران دنبال آمار هستند! آن ها آنقدر درگیر اینکه سینما چقدر فروش داشته و چقدر فیلم ساخته شده و چه تعداد جشنواره برگزار شده هستند که دیگر مشکلات اصلی سینما و سینماگران را از یاد برده اند. همه چیز سینمای ما بیلان های کذب شده؛ اگر واقعاً این بیلان ها صحت داشتند و همه چیز در سینمای ما روندی سالم را طی می کرد ما چرا باید شاهد سیل عظیم بیکاری و خانه نشینی گسترده سینماگران در صنف ها و رشته های مختلف باشیم و در عوض تنها تعدادی محدود از سینماگران بتوانند مرتب کار داشته باشند؟

وی در پایان افزود: بنده از آقای انتظامی خواهشمندم که مانند مدیران قبلی نباشند و با حرکتی جدی و عزمی راسخ سعی بر آن داشته باشند تا دست مافیا را از سینمای بخت برگشته مان کوتاه کنند و حق را به حق دار برسانند.

[ad_2]

Source link