قرار نیست در سریال های تاریخی تدریس شود/ سوژه دستمایه خلاقیت نویسنده است
قرار نیست در سریال های تاریخی تدریس شود/ سوژه دستمایه خلاقیت نویسنده است

سروش سینما/ سیدمهرداد ضیائی بازیگر گفت: قرار نیست تاریخ عین به عین در یک کار تلویزیونی تدریس شود؛ سوژه تاریخی باید دستمایه خلاقیت نویسنده و سایر عوامل قرار بگیرد. قرار نیست یک پژوهش تاریخی در تلویزیون راه بیندازیم.

سید مهرداد ضیایی بازیگر سریال‌های تلویزیون در گفت‌و‌گو با فارس، درباره شرایط کار در شیوع بیماری کرونا گفت: بازیگری در این شرایط بسیار کار سخت و خطرناکی است. اگر قرار باشد مسائل حقوقی کار در نظر گرفته نشود، کار را سخت‌تر می‌کند. بازیگری جزء مشاغل بسیار سخت در دنیاست و امروز با توجه به شرایط کرونا جزء کارهای بسیار سخت‌تر است که این سختی کار در پرداخت‌های حقوقی در نظر گرفته نمی‌شود. امروزه خطر کار بازیگری به اندازه خطر کار در معدن شده است؛ امیدوارم عزیزان کاری بکنند که خطرات کم شود. تیم پزشکی سر صحنه‌ها حاضر باشد تا از عواقب جبران‌ناپذیر کار در این حوزه جلوگیری شود.

بازیگر سریال «گاندو» درباره ساخت آثار استراتژیک و تاریخی در رسانه ملی گفت: نمایش کارهای تاریخی جایشان امروز بسیار خالی است. البته مطلع هستم که آثار خوبی در حال ساخت است اما من به واسطه نویسندگی و پژوهشگری در حوزه تاریخ، به شخصه کارهای تاریخی را به شدت دوست دارم و در این دست کارها حضور داشتم.

ضیایی که هم‌اینک در حال پژوهش در مقطع ۲۰۰ سال اخیر در حوزه تاریخ اجتماعی تهران است،  درباره ساخت آثار تاریخی گوشزد کرد: به خصوص ساخت کارهایی درباره دویست ساله اخیر بسیار خوب و موثر است اما باید به این مهم در آثار تاریخی توجه شود که قرار نیست تاریخ عین به عین در یک کار تلویزیونی تدریس شود؛ سوژه تاریخی باید دستمایه خلاقیت نویسنده و سایر عوامل قرار بگیرد. قرار نیست یک پژوهش تاریخی در تلویزیون راه بیندازیم.در حال حاضر مرکز سیمافیلم چند پروژه تاریخی ارزشمند و عظیم در حال ساخت دارد که یکی از آن‌ها سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری است. سریال تاریخی «جشن سربرون» نیز به کارگردانی مجتبی راعی پروژه بزرگ دیگری است که مراحل ساخت را سپری می‌کند. سریال «موسی(ع)» نیز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا آخرین مراحل بازنویسی فیلمنامه را می‌گذراند و به‌زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس