قصه بمباران «سردشت» انیمیشن شد
قصه بمباران «سردشت» انیمیشن شد

در سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، فیلم انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» آخرین مراحل فنی تولید را پشت‌سر می‌گذارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، فیلم انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» ساخته پژمان علیپور، آخرین مراحل فنی تولید را پشت‌سر می‌گذارد. این فیلم که به موضوع بمباران شیمیایی سردشت در جریان جنگ تحمیلی می‌پردازد، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

مرحله تصویرسازی انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» شامل انیمیت، کامپوزیت و تدوین تا هفته آینده به اتمام رسیده و فیلم به استودیوی صداگذاری و ساخت موسیقی می‌رسد. مهرشاد ملکوتی صداگذاری این اثر را برعهده دارد و عباس سرافراز هم موسیقی فیلم را می‌سازد.

برپایه اعلام کارگردان، این فیلم حداکثر تا ۲ ماه دیگر آماده نمایش خواهد شد.

در خلاصه موضوع انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» آمده است: «موضوع فیلم درباره بمباران شیمیایی سردشت یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در واقع نخستین شهر شیمیایی شده جهان محسوب می‌شود که در آن از گاز خردل استفاده شده است.»

تمام فیلم، تراولینگی از روایتی اپیزودیک و نگاهی شاعرانه به زندگی در سردشت، سه ماه قبل از بمباران شیمیایی، لحظه بمباران (هفتم تیرماه ۱۳۶۶) و سی و سه سال بعد آن است که تصاویر و اتفاقات به شکل انعکاس در آبی ساکن نشان داده می‌شود…

عوامل تولید انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» عبارتند از نویسنده، کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: پژمان علی‌پور، مدیر فیلمبرداری: قادر طه‌زاده، بازیگران رفرنس جهت بلوکینگ انیمیت: فواد چالاک، سرور داوودی، شادی محمدیان، آزاد آذرنیا، فرامرز نصرالهی، شادی پاکزاد، فرزاد جوانمردی، فریبا جوانمردی، مسعود نصوری، امید دادور، سروش ابراهیمی، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: عباس سرافراز، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : سروش سینما